مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: در سال جاری نصب بیلبورد جاده ای هواشناسی در محورهای مواصلاتی استان قویا دنبال می شود.
کد خبر: ۱۶۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 27 March 2015

به گزارش خبرنگار مهر، علی دولتی مهر ظهر جمعه در حاشیه بازدید از ستاد تسهیلات سفر در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: یکی از نیازهای ضروری در استان نصب بیلبورد هواشناسی در محورهای مواصلاتی است.

وی با اذعان به تغییرات مدوام جوی اضافه کرد: بیلبورد جاده ای می تواند با پایش آنلاین، اطلاعات به روز و لحظه ای هواشناسی را در اختیار مسافران و رانندگان قرار دهد.

مدیر کل هواشناسی استان افزود: در خصوص نصب بیلبورد با فرمانداری های شهرستان های استان صحبت هایی انجام شده و فرمانداری نیر قول مساعد تامین اعتبار نصب یک بیلبورد را داده است.

دولتی مهر با بیان اینکه ۹ دوربین وضعیت جوی شریان های اصلی استان را پایش می کند، تصریح کرد: نصب بیلبورد می تواند در اعلام شرایط جوی ابزار سودمندی باشد.

وی در عین حال به ضرورت نصب دوربین و بیلبورد در مناطق گردشگری اشاره کرد و افزود: به ویژه در منطقه گردشگری آلوارس، جنگل فندقلو و شهرستان های مناطق مرکزی اجرای این طرح ضروری است.

مدیر کل هواشناسی استان معتقد است در استان اردبیل توسعه هواشناسی کاربردی ضرورت ویژه دارد و گستردگی اقلیم و تغییرات جوی موجب شده است توسعه هواشناسی کاربردی در برنامه های سال جاری این نهاد اجرایی قرار گیرد.

دولتی مهر عمده برنامه هواشناسی استان را نصب رادار هواشناسی برشمرد که فرصت پایش تغییرات جوی در ارتفاعات بالا را فراهم می سازد.

وی افزود: در عین حال اطلاع رسانی دقیق با استفاده از نرم افزارهای جدید از جمله خبر زنده هواشناسی دنبال می شود که نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی است.

این مسئول در خصوص وضعیت جوی روزهای آتی با بیان اینکه سامانه بارشی از استان خارج شده است، اضافه کرد: در روزهای آینده جوی نسبتا آرام با افزایش دما پیش بینی می شود.

به گفته دولتی مهر مجددا از روز یکشنبه سامانه بارش وارد استان خواهد شد و شاهد افزایش ابر و مه و بارش در برخی نقاط استان خواهیم بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار