نماینده ولی فقیه در فارس گفت: قوانین دست و پاگیر بخش خصوصی و صنعت فارس را خانه نشین کرده است.
کد خبر: ۱۶۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵ 23 January 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در فارس: آيت‌الله اسد الله ايمانی، در جلسه با متوليان راه‌اندازی پرواز شيراز به نجف اشرف، گفت: تمام ايران با عتبات عاليات پيوند دارند اما  پيوند فارس و شيراز يك پيوند ديرينه و خاص محسوب می شود.

وی با اشاره به انتخاب شيراز در دوره‌های مختلف به‌عنوان شهر معين شهرهای مقدس كربلا و نجف در زمان بروز برخی مشكلات یادآور شد: با توجه به اين بايد به شكلی ويژه و بسيار پررنگ در مسئله ارتباط با عتبات عاليات عمل شود.

آيت‌الله ايمانی با تاكيد براينكه برقرار يك پرواز بين شيراز و نجف، برای فارس سرشكستگی است، تاکید کرد: پرواز بين شيراز و نجف بايد بازگشت مسافر و گردشگر را به‌دنبال داشته باشند، نه اينكه تنها زائران ايرانی را از شيراز به نجف برده و سپس همان‌ها را بازگردانيم.

وی راه‌اندازی پرواز شيراز به نجف را قدم اول در شناساندن فارس و ظرفيت‌های آن برشمرد و گفت: اين قدم يك گام ساده نيست و بايد تمام دستگاه‌ها نظير ميراث، اوقاف، دانشگاه شيراز و علوم پزشكی، شهرداری و ديگر نهادها نيز همراهی و حضوری فعال داشته باشند.

آيت‌الله ايمانی با بيان اينكه هر يك از دستگاه‌ها بايد به معرفی ظرفيت‌های موجود بپردازند، لزوم ورود اوقاف برای معرفی امامزادگان، تلاش ميراث برای معرفی جاذبه‌های تاريخی و فعال شدن دانشگاه‌ها برای بسترسازی تبادل دانشجو و دانش و گسترش گردشگری سلامت را يادآور شد.

وی تصريح كرد: واقع مسئله اينكه عراق يك بازار بسيار مطلوب برای ايران محسوب می شود، اما گاهی تا ما می‌خواهيم زيرساخت‌ها را فراهم كنيم، ديگران می آيند و بهره می‌برند.

آيت‌الله ايمانی افزود: بخش خصوصی هم بايد به اين عرصه وارد شود اما ورودی فعالانه داشته باشد، نبايد بخش خصوصي را بازی دهيد، نه اينكه مثل صنعت بخش خصوصی را وارد كنيد و هزاران چوب به قلمش بزنيد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: بدبختی جامعه به دليل قوانين دست ‌و پا گير است كه دارد باعث خانه نشينی بخش خصوصی خواهد شد.

نماينده ولی فقيه در استان فارس، گفت: بايد به گردشگری اعتقاد داشته باشيم تا حركت‌ها تسهيل شود، باور كنيم كه با رونق گردشگری می‌توان فارس را مديريت و ايجاد اشتغال و مشكلات را مرتفع كرد در كنار آن هم ساير ظرفيت‌ها مانند كشاورزي، صنعت و خدمات قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار