سومین شماره ماهنامه فرهنگی و اجتماعی تهران با عناوین و مطالب متنوعی شامل «بر خط شهر، فراموشی یک میراث شفاهی، موسیقی مطربی و فرهنگ عامه، قصه تلخ تخت حوض، داستان سینما صحرا و تهران شعر بود و انقلاب» منتشر شد.
کد خبر: ۱۶۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 25 January 2016
در بخش بر خط شهر این شماره مجله تهران، سهم زنان از فضای عمومی پایتخت بررسی شده همچنین تجربه موفق اتریش در ارتقای محیط زندگی شهری برای زنان مورد بازخوانی قرار گرفته است. 

در پرونده ویژه بخش موسیقی، موسیقی فولکلور تهران و جایگاه آن در ادوار مختلف بررسی شده است.

همزمان با سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم و تئاتر فجر، صفحاتی ویژه از این ماهنامه به این دو رخداد اختصاص داده شده و در گزارش هایی به بازتاب تهران در فیلم های این دوره از جشنواره پرداخته شده است.

در این مجله مطلبی با عنوان «خیابانی به وسعت اعتراض» به مناسبت روزهای پیروزی انقلاب، به خیابان انقلاب و خاطرات ریز و درشت آن پرداخته ضمن اینکه جستجویی در فضای شعر و انقلاب 57 هم با عنوان «تهران شعر بود و انقلاب» به جریان های ادبی و فرهنگی فعال پایتخت در روزهای پیروزی انقلاب نگاهی انداخته است. 

مطلب «پیشنهاد برفی 2016؛ اسکی در البرز به جای آلپ» نیز در بخش تهران پلاس ماهنامه تهران، وضعیت پیست های اسکی اطراف پایتخت را مرور کرده است.

«باغ؛ کتابفروشی محبوب اهالی شمیران»، «چینی اصیل 55 ساله»، « گزارش سفرنامه افجه»، «مانیل، خواهر ساحلی تهران» و «تهران شهر قرمز های تند و خاکستری های تیز» نیز از دیگر عناوین و سرفصل های شماره سوم ماهنامه تهران است.

مجله تهران به مدیرمسئولی و صاحب امتیازی احسان میراب زاده و سردبیری پژمان موسوی منتشر می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار