معاون عمرانی استاندار همدان با تاکید بر اینکه اولویت اسکان مسافران نوروزی با مدارس نیست، گفت: امسال ظرفیت اسکان ۱۵۰ هزار نفر از مسافران نوروزی در همدان ایجاد شده که نسبت به نوروز گذشته ۳۰ هزار نفر افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷ 28 March 2015

 معاون عمرانی استاندار همدان با تاکید بر اینکه اولویت اسکان مسافران نوروزی با مدارس نیست، گفت: امسال ظرفیت اسکان ۱۵۰ هزار نفر از مسافران نوروزی در همدان ایجاد شده که نسبت به نوروز گذشته ۳۰ هزار نفر افزایش داشته است.

به گزارش تسنیم؛ محمودرضا عراقی اظهار داشت: امسال ظرفیت اسکان ۱۵۰ هزار نفر از مسافران نوروزی در همدان ایجاد شده که نسبت به نوروز گذشته ۳۰ هزار نفر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان همدان هزار و ۸۲۶ کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در همدان آماده کرده است، افزود: این کلاسها ظرفیت اسکان ۹ هزار نفر در شبانهروز را دارد که در صورت نیاز و افزایش ورود مسافر قابلیت افزایش چهار هزار نفر دیگر را دارد.

عراقی با بیان اینکه آموزش و پرورش بخش قابل توجهی از مسافران نوروزی استان همدان را اسکان داده است، تصریح کرد: از روز ۲۸ اسفند ماه  تا چهارم فروردین ماه ۳۱ هزار و ۳۰۰ مسافر نوروزی در قالب ۷ هزار و ۸۴۶ خانوار توسط آموزش و پرورش اسکان داده شدند.

وی با تاکید بر اینکه مدارس اولویت اسکان مسافران نوروزی نیستند، گفت: باید تلاش کنیم تا با تعریف سفر ارزان و تنوع درخدمات اسکان برای مسافران در ایام مختلف سال، بتوانیم خدمات متنوع با قیمتهای مختلف به مسافران ارائه دهیم.

معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه ظرفیت هتلها و میهمانپذیرهای استان همدان پاسخگوی نیاز تمامی مسافران نیست، تاکید کرد: از سوی دیگر افراد با درآمدهای مختلف به استان همدان سفر میکنند و باید برای اسکان آنها نیز محل‌های متنوعی از نظر قیمت ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه اماکن استیجاری متعلق به مردم از ظرفیت بالایی برای اسکان مسافر برخوردارند، گفت: این اماکن استیجاری در ایام پیک مسافر میتوانند کمک بسیاری در زمینه اسکان داشته باشند.

عراقی با اشاره به اینکه ساماندهی اماکن استیجاری غیرمجاز از دو سال گذشته به طور جدی آغاز شده است، بیان کرد: تاکنون ۱۲۰ مجوز برای اماکن استیجاری غیرمجاز صادر شده که نسبت به نوروز گذشته ۳۰ مجوز بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت اماکن استیجاری غیرمجاز به گردشگری همدان آسیب جدی وارد میکند، تصریح کرد: طرح ساماندهی اماکن استیجاری غیرمجاز در همدان موقت نبوده و در دستور کار قرار دارد تا امسال به نتیجه مشخصی در این زمینه دست پیدا کنیم.

معاون عمرانی استاندار همدان با اعلام اینکه طرحهای مختلفی برای ساماندهی اماکن استیجاری غیرمجاز در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: یکی از راههای ساماندهی استفاده از ظرفیت بنگاههای املاک در مناطق مختلف است که در شهرهای مختلف نیز نتیجه خوبی به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه در زمینه اسکان باید برای اقشار مختلف درآمدی توجه شود، تصریح کرد: باید با احداث سوئیتهای ارزان در راستای تعریف سفر ارزان برای مسافران همدان اقدام کنیم.

عراقی با اشاره به اینکه توسعه سوئیتهای ارزان قیمت مخالفتی با احداث هتل در شهر همدان ندارد، تاکید کرد: مسافران باید قدرت انتخاب متنوعی برای اسکان داشته باشند، به طور قطع مسائل درآمدی و اقتصادی مردم نیز بر این انتخاب تاثیر دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار