مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: انعقاد به موقع قراردادها نقش مهمی در تامین آب اراضی کشاورزی در دشت عباس دارد.
کد خبر: ۱۷۰۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 27 January 2016
 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: انعقاد به موقع قراردادها نقش مهمی در تامین آب اراضی کشاورزی در دشت عباس دارد.

به گزارش تابناک ایلام؛ذوالفقار مهدی زاده در نشست بررسی مشکلات آب اراضی کشاورزان دهلران با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار کرد: کشاورزان باید در جهت تسریع در انعقاد قراردادها با امور آب همکاری و مساعدت داشته باشند تا بتوان با برنامه ریزی بموقع آب اراضی را تامین کرد.
وی با اشاره به 14 هزار هکتار اراضی دشت عباس و تامین 75 میلیون متر مکعب آب این اراضی افزود: با توجه به وضعیت بارندگی های سال جاری تامین آب این اراضی بصورت 100 درصدی انجام می شود.
مدیرعامل آب منطقه ای ایلام ادامه داد: بر اساس مصوبات موجود کشاورزان مجموع بدهی های معوقه و 50 درصد آب بهای سال جاری را در زمان عقد قرارداد و 50 درصد مابقی را در زمان برداشت محصول پرداخت می کنند.
فرماندار دهلران نیز با اشاره به 100 هزار هکتار اراضی قابل کشت منطقه گفت: دهلران در تولید اکثر محصولات کشاورزی استان دارای رتبه نخست است و می طلبد با توجه به ظرفیت های بخش کشاورزی منطقه در خصوص رفع مشکلات آب بها با بهره برداران همکاری شود.
امیدعلی سبزی از سرمایه گذاری های کلان دولت در بخش کشاورزی دهلران خبر داد و یادآور شد: در زمینه کانال های آبیاری، تسطح و زهکشی اراضی دولت تدبیر و امید بخوبی ظرفیت های کشاورزی شهرستان را حمایت می کند و به زودی شاهد تحول در حوزه کشاورزی و آب و خاک این شهرستان مرزی خواهیم بود.
وی بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به کشاورزی شهرستان تاکید کرد وافزود: دهلران قطب کشاورزی استان ایلام است و توسعه کشاورزی در منطقه منجر به ایجاد اشتغال، افزایش تولید و رونق اقتصادی منطقه واستان خواهد شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام نیز گفت: دولت به کشاورزی و رونق این مهم توجه ویژه ای دارد و سرمایه گذاری ها در این بخش نشان از اهمیت به این موضوع است.
سید اسکندر صیدایی گفت: امور آب و سایر دستگاه های اجرایی در جهت رفع مشکلات بخش کشاورزی همکاری داشته باشند و کشاورزان نیز در جهت تسریع در امور خود همکاری و تعامل با امور آب مد نظر قرار دهند.
وی تاکید کرد: جهاد کشاورزی نیز در زمینه ترویج، آموزش و الگوی کشت اقدامات لازم را مد نظر داشته باشد تا دهلران با این ظرفیت عظیم در حوزه کشاورزی بیش از پیش رونق گیرد و شاهد توسعه شهرستان باشیم./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار