رونق هر چه بیشتر عرصه جنگلی فندقلوی نمین به عنوان یکی از مهم ترین مناطق طبیعی ، تفریحی و گردشگری استان اردبیل نیازمند توجه ویژه است.
کد خبر: ۱۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲ 28 March 2015
فرماندار نمین گفت: در 10 روز گذشته بیش از 13 هزار گردشگر و مسافر از مناطق مختلف کشور از مناطق دیدنی و جاذبه های طبیعی این شهرستان به ویژه منطقه زیبای فندقلو بازدید کرده اند.

سید مهدی جوادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کاهش تعداد گردشگران این شهرستان نسبت به زمان مشابه سال قبل علت این امر را سردی هوا و نبود امکان مسافرت برای بسیاری از مردم به استان اردبیل ذکر کرد.

در این حالی است که برخی از گردشگران و مسافران حاضر در سایت تفریحی جنگل فندقلو دلیل این مساله را نبود امکانات کافی در این سایت ذکر کردند.

به عقیده آنها ، اگر زمینه های لازم برای حضور گردشگران فراهم شود ، سردی هوا نمی تواند مانع مسافرتشان بشود.

آنها با بیان این که جنگل سرسبز و خدادادی فندقلو در هیچ نقطه ای از جهان نظیر ندارد ، معتقدند اگر به توسعه زیر ساخت های گردشگری به ویژه ایجاد سیستم گرمایشی در آلاچیق های این سایت توجه کافی شود و مسیرهای اصلی عبور و مرور داخل سایت از گل و لای موجود پاکسازی شود حضور گردشگران و زمان ماندگاری آنها در این منطقه افزایش چشمگیری خواهد داشت.

تعدادی از این میهمانان و مسافران که از تهران ، کرمانشاه و اردبیل به نمین سفر کرده و در فندقلو حضور داشتند از فرماندار و مسوولان ادارات ذیربط در این شهرستان خواستند این منطقه را به مکانی واقعی برای گردشگری تبدیل کنند.

فرماندار نمین هم در پاسخ به خواسته های این مسافران از هماهنگی با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر نمین برای توجه ویژه به توسعه زیرساخت های گردشگری در این سایت خبر داد.

سید مهدی جوادی گفت: قرار است اعضای شورا و شهردار نمین امسال گام های بلندی را برای آماده سازی این منطقه و حضور و استقبال از میهمانان و مسافران تابستانی بردارند.

او همچنین از توافق با اعضای شورا و شهردار نمین به عنوان متولیان این سایت برای اجرای سنگفرش معابر داخل سایت در آینده نزدیک و افزایش 10 اطاقک جدید به تعداد آلاچیق های چوبی این سایت قبل از تابستان امسال خبر داد.

جوادی اظهار امیدواری کرد با انجام گازرسانی به این سایت در آینده مشکل گرمایشی این اطاقک ها برطرف شود.

او به اختصاص هشت میلیارد ریال برای تعریض و اصلاح راه ارتباطی سایت فندقلو در سال 93 هم اشاره کرد و گفت: در سال جاری نیز برای تکمیل آن اعتبار خوبی منظور خواهد شد.

فرماندار نمین همچنین با اشاره به قرار گرفتن سایت ویژه نگهداری مارال در داخل این مجموعه ، توجه به توسعه این سایت را موجب افزایش تعداد گردشگران این منطقه دانست.

او با اشاره به افزایش تعداد مارال های این سایت از هشت راس در سال 88 به 21 راس در زمان فعلی افزود: برنامه های جدیدی برای توسعه این سایت طراحی شده که امیدواریم به زودی از طریق اداره حفاظت محیط زیست عملیاتی و اجرا شود.

وی با اشاره به وجود جاذبه های فراوان تاریخی در شهرستان نمین و در قسمت بالادست جنگل های فندقلو ، روستای عنبران علیا و منطقه جنگلی سوهای این شهرستان ، توجه به شناسایی و معرفی این جاذبه ها برای مسافران و گردشگران در کنار جاذبه های طبیعی و خدادادی را لازم و ضروری دانست و گفت: پیگیری این امر از مسوولان ذیربط جزو برنامه های اولویت دار فرمانداری نمین در سال جاری خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل هم گفت: زنگ خطر تخریب تفرجگاه طبیعی و جنگلی فندقلو نمین به صدا درآمده است.

سیدرضا موسوی افزود: استفاده از جنگل فندقلو به عنوان تفرجگاه طبیعی ، جنگلی خارج از ظرفیت اکولوژیکی انجام شده و بیشتر مراجعه کنندگان نیز از آموزش های لازم در بهره برداری از این منطقه بی بهره هستند.

وی بیان کرد: رها شدن زباله های مختلف در این منطقه و تخریب زیستگاه ها فندقلو را در معرض آسیب و خطر قرار داده طوری که در طرح جامع توسعه فندقلو باید این آسیب ها پیش بینی شده و نسبت به رفع آن اقدامات لازم انجام شود.

عرصه جنگلی فندقلو بخشی از جنگل های شرق استان اردبیل به شمار می رود که دنباله جنگل های نیمه گرمسیری استان گیلان است.

این جنگل یکی از مناطق مهم گردشگری جنگلی است که در 10 کیلومتری شهر نمین و 30کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار