حاجی زاده در دیدار با سرکنسول ایران در ترابزوان ترکیه تأکید کرد؛
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به قابلیت های دو طرفه این دو استان در زمینه گردشگری و توسعه ارتباط بین علویان ترکیه با ایران تأکید و تصریح کرد: استان اردبیل پس از نیشابور و خراسان یکی از هدف های بنیادی سفر علویان به ایران است.
کد خبر: ۱۷۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 30 January 2016

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ترابزوان ترکیه بر توسعه روابط گردشگری و صنایع دستی این استان با ترابزوان تأکید کرد.

توسعه روابط گردشگری و صنایع دستی اردبیل با ترابزوان

به گزارش تابناک اردبیل، جلسه ای به منظور گسترش روابط گردشگری استان های اردبیل و ترابزوان ترکیه با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ترابزوان ترکیه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونان و کارشناسان این اداره کل و جمعی از هنرمندان صنایع دستی و فعالان گردشگری این استان برگزار شد.

کریم حاجی زاده ضمن خوش آمدگویی خدمت سرکنسول جمهوری اسلامی ایران درترابزون ترکیه، گفت: امید است این دیدار به توسعه روابط بین دو کشور و فعالان بخش خصوصی حوزه های مرتبط به سازمان و راه گشایی برای گسترش روابط گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی این دو استان بیانجامد.

وی با بیان اینکه مادر شاه اسماعیل از نوادگان آخرین امپراطوری ترابزوان بود، گفت: بنابراین اردبیلی ها و ترابزوانی ها دارای یک اتصال تاریخی عمیقی هستند و این موضوع می تواند نخستین عامل اتصال دهنده این دو استان باشد.

حاجی زاده دومین عامل اتصال دهنده و توسعه ارتباطی بین این دو استان را حوزه صنایع دستی استان اردبیل به ویژه سنگ های قیمتی آن عنوان کرد و افزود: 45 درصد از کل سنگ های قیمتی کره زمین، در فلات ایران واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه دشت مغان استان اردبیل، مرکز ورنی دنیا است، اظهار داشت: این استان به لحاظ داشتن مواد اولیه بسیار مرغوب و هنرمندان توانمند و بسیار قابل یکی از مهمترین مراکز صنایع دستی ایران به شمار می رود.

این مقام مسئول به قابلیت های دو طرفه این دو استان در زمینه گردشگری و توسعه ارتباط بین علویان ترکیه با ایران تأکید و تصریح کرد: استان اردبیل پس از نیشابور و خراسان یکی از هدف های بنیادی سفر علویان به ایران است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ترابزوان ترکیه نیز این استان را مردمی مذهبی و ایران دوست توصیف و خاطر نشان کرد: مردمان این منطقه علاقه زیادی به شناخت شاه اسماعیل و شیخ صفی دارند.

رضا باغبان در ابتدا در مورد ظرفیت های توریستی و ییلاق های زیبای ترابزوان سخن گفت و در ادامه با اشاره به روابطه یک طرفه گردشگری ایران با ترکیه، بر گسترش روابطه دو طرفه این دو کشور با توجه به شباهت های بسیار فرهنگی تأکید کرد و گفت: درحال حاضر برای گسترش روابط گردشگری استان اردبیل و ترابزوان و معرفی شایسته ظرفیت های گردشگری این استان دو فرصت جدید ایجاد شده که از یک سو ترابزوانی هایی که در شمال ترکیه زندگی می کنند بیش از آنکه به آنتالیا نزدیک باشند به مرزهای ایران نزدیک ترند و از سویی دیگر تغییر مقصد گردشگران ترکیه ای به سوریه به دلیل وضعیت ناآرام آن، میل سفر به استان اردبیل را بیش از پیش کرده است.

توسعه روابط گردشگری و صنایع دستی اردبیل با ترابزوان

وی از اعلام آمادگی یکی از شرکت های هولدینگ بزرگ ترابزوان با داشتن آژانس های مسافربری چند منظوره برای گسترش روابط گردشگری ایران و ترابزون خبر داد و افزود: برنامه ریزی برای بازدید تعدادی از آژانس های ترابزون از سه استان اصفهان، یزد و اردبیل با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در فصل بهار ترتیب داده شده است که این می تواند فرصتی مناسبی برای استان اردبیل برای معرفی و شناساندن ظرفیت های گردشگری ، صنایع دستی و میراث فرهنگی این استان باشد.

این مقام مسئول در پایان برای برپایی نمایشگاه های صنایع دستی این استان در ترابزوان به منظور به نمایش گذاشتن توانمندی های هنرمندان این خطه اعلام آمادگی کرد و خاطر نشان کرد: مردمان ترابزوان علاقه و استقبال زیادی از صنایع دستی این استان به ویژه منبت کاری نشان می دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار