محمدرضا محمدی از برگزاری پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی «فیلم سبز» در بهار سال آینده در همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 31 January 2016

محمدرضا محمدی از برگزاری پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی «فیلم سبز» در بهار سال آینده در همدان خبر داد.

به گزارش برنا ،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی «فیلم سبز» پس از 10 سال توقف در اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با استانهای سراسر کشور در همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز تا 10 اسفند ماه امسال تمدید شده است و هنرمندان و فیلمسازان استان می‌توانند آثار خود را در محورهای جشنواره ارسال کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: جشنواره فیلم سبز در سه بخش سینما، هنرهای تجسمی و کارگاه‌های تخصصی برگزار می‌شود که بخش سینما شامل سینمای ایران و بین‌الملل در بخش‌های مسابقه فیلم‌های داستانی بلند و کوتاه، فیلم‌های مستند بلند و کوتاه و آثار پویانمایی است.

وی بیان کرد: مسابقه آثار فیلم‌های مردمی ایران که با تلفن همراه و دوربین‌های غیر حرفه‌ای تهیه شده است نیز در بخش مسابقه ایران برگزار می‌شود.

محمدی عنوان کرد: بخش هنرهای تجسمی جشنواره شامل سابقه آثار هنرهای تجسمی ایرانی مرتبط با حفاظت محیط زیست در زمینه‌های عکس، کاریکاتور، نقاشی، گرافیک، مجسمه‌سازی و هنرهای مفهومی است.

وی اظهار داشت: برگزاری 6 کارگاه تخصصی و 3 برنامه قدردانی از یک فرد یا سازمان مردم نهاد شاخص فعال در عرصه حفاظت محیط زیست، قدردانی از3 شرکت تولیدی یا خدماتی سبز، تولید فیلمی از تلاش‌های آنها برای حفاظت از محیط زیست و نمایش آن در جشنواره و قدرانی از 3 هنرمند با فعالیت‌های شاخص در زمینه حفاظت محیط زیست از دیگر برنامه‌های جشنواره بین‌المللی فیلم سبز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: فرهنگسازی و ارتقای آگاهی مردم و مسئولان در حوزه حفظ و توسعه محیط زیست و ایجاد زمینه ارتباط هنرمندان و مردم با موضوع حفظ محیط زیست و همچنین ترویج و ارتقای سطح کیفی محصولات فرهنگی و هنری و سینمایی در حوزه محیط زیست از اهداف این جشنواره است.

وی تصریح کرد: هنرمندان برای ارسال آثار خود تا 10 اسفند ماه امسال فرصت دارند و باید تا 30 بهمن ماه در سایت جشنواره ثبت‌نام کنند.

وی گفت: پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز از 24 تا 31 اردیبشهت ماه سال 1395 در تهران و تعدادی از استان‌های کشور به صورت همزمان برگزار می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار