فرماندار نمین گفت: منطقه ویژه اقتصادی نمین نه تنها مشکل زیست‌محیطی ندارد بلکه انتقادهای وارد به آن در این خصوص صحیح نیست.
کد خبر: ۱۷۲۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴ 30 January 2016

فرهاد عبدالعلی پور در گفتگو باخبرنگار مهردر خصوص درخواست اداره کل محیط‌زیست استان مبنی بر انتقال مکان منطقه ویژه اقتصادی نمین به دلیل استفاده خارج از ظرفیت از زیست بوم این بخش از استان تصریح کرد: دیدگاه ما با محیط‌زیست متفاوت است.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی باید به راه اصلی و فرودگاه نزدیک باشد و منطقه ویژه اقتصادی نیز در اخذ مجوز تمامی مراحل از جمله مجوز محیط‌زیست را دریافت کرده است.

فرماندار نمین با بیان اینکه اظهارات محیط‌زیست در حالی که مجوز منطقه پیوست زیست‌محیطی دارد نباید طرح شود، اضافه کرد: در حال حاضر این منطقه به دلیل تاثیر قابل توجه در اشتغال زایی مورد تاکید است و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

عبدالعلی پور با بیان اینکه این منطقه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری است و خواهد توانست جهش قابل توجهی برای درآمد زایی و اشتغال شهرستان نمین موجب شود، ادامه داد: در برنامه ششم توسعه ما باید به شمت توسعه بخش صنعتی برویم.

وی تاکید دارد که در حال حاضر یکی از مشکلات جدی در نمین اشتغال است و با توجه به اینکه نیمی از کارگران کارخانه سیمان و نیمی از کارگران کارخانه آرتاپلاست از شهرستان نمین است منطقه ویژه نیز می تواند تاثیر محسوس در اشتغال داشته باشد.

فرماندار نمین متذکر شد: این منطقه مصوبه سال ۸۹ است و با پیگیری مسئولان اسفند ماه سال گذشته در نهایت کلنگ زنی شد و در حال حاضر عملیات نشانه گذاری و فنس کشی محدوده آن انجام می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار