سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری:
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی با بیان این که اقتصاد مقاومتی یعنی خام‌فروشی ممنوع، گفت: در شرایط پساتحریم باید به دنبال صنایع تبدیلی باشیم و آرزوی مقام معظم رهبری که بستن شیر چاه‌های نفت است را تحقق بخشیم.
کد خبر: ۱۷۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵ 30 January 2016
به گزارش تابناک تبریز،مهندس احمد محمدزاده در همایش مجمع عالی قشر بسیج کارگری استان، با تاکید بر این که بعد از لغو تحریم‌ها نباید ذوق‌زده شویم، افزود: با توجه به رکود موجود در اقتصاد جهان که مورد اذعان خود غربی‌ها هم هست، همه کشورها به دنبال مشتری هستند و اگر برای آمدن به ایران اظهار علاقه می‌کنند به خاطر کمکی است که به رونق اقتصاد آنها می‌شود.

وی گفت: البته صنایع ما نیز نیاز به نوسازی دارد، اما این موضوع نباید ما را ذوق‌زده کند و باید بدانیم که از چه کسی، چه چیزی را به چه قیمتی می‌خریم تا ذخایری را که در اختیار داریم بیهوده از دست ندهیم.

محمدزاده با اشاره به سفر هیات‌های خارجی به استان، با بیان این که تلاش می‌کنیم این سفرها هدف‌دار باشد، افزود: امروز هیات‌های خارجی برای ورود به استان در نوبت هستند و این نشان‌دهنده اهمیت و توانمندی‌های اقتصادی آذربایجان شرقی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی با بیان این که همه این تلاش‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: می‌خواهیم اقتصاد را برای رها شدن از وابستگی به نفت آماده کنیم، یعنی باید ملتی باشیم که بتوانیم تولید کرده و با ایجاد ارزش افزوده، کشور را اداره کنیم.

وی با بیان این که امید زیادی به مدیران و کارکنان بنگاه‌های اقتصادی داریم، افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی ما در ایام  تحریم‌های ظالمانه به نوعی پرورش یافته‌اند که کار کردن در شرایط عادی برای آنها مثل آب خوردن است.

محمدزاده با اشاره به کاهش قیمت نفت به کمتر از 30 دلار، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به ما می‌گوید که خام‌فروشی تمام شد و باید به دنبال صنایع تبدیلی باشیم.

وی با اشاره به نفقش اثرگذار بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی و رسیدن به خود کفایی، گفت: امیدواریم بتوانیم آرزوی مقام معظم رهبری را که بستن شیر چاه‌های نفت است تحقق بخشیم و کاهش قیمت نفت می‌تواند فرصتی برای انجام این مهم و اقتصاد بدون نفت باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :