رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان کرمانشاه بر لزوم رعایت اصل بی‌طرفی توسط بازرسان انتخابات تأکید کرد و گفت: بازرسان انتخابات حق ورود به حیطه نظارت ندارند.
کد خبر: ۱۷۲۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲ 30 January 2016
رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان کرمانشاه بر لزوم رعایت اصل بی‌طرفی توسط بازرسان انتخابات تأکید کرد و گفت: بازرسان انتخابات حق ورود به حیطه نظارت ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مجتبی نیک‌کردار عصر امروز در جلسه توجیهی آموزشی هیئت‌های بازرسی انتخابات استان کرمانشاه اظهار کرد: رعایت مر قانون، عدالت و اصل بی‌طرفی مهم‌ترین وظایف بازرسان منتخب است.

وی بیان داشت: سعی شده برای بازرسی براساس استعلام فرمانداری‌ها و نظرات مردم افرادی انتخاب شوند که بتوانند وظیفه خطیر بازرسی را به درستی انجام هند تا انتخابات به شکل صحیحی انجام شود.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان کرمانشاه‌ با اشاره به شرح وظایف در نظر گرفته شده برای بازرسان خاطرنشان کرد: بازرسان باید از طریق سامانه برخط در نظر گرفته شده برای این موضوع که اطلاعات آن مستقیماً به وزارت کشور ارسال می‌شود در تعامل باشند.

نیک‌کردار بر لزوم انجام کامل وظایف بازرسان در زمان تبلیغات و همچنین روند انتخابات تأکید کرد و افزود: وظیفه حسن اجرای انتخابات که بر عهده وزارت کشور است از طریق هیئت‌های بازرسی به درستی انجام می‌شود.

وی عدم عضویت بازرسان انتخابات در ستادهای انتخاباتی را یکی از مهمترین موارد قانونی عنوان کرد و بیان داشت: افرادی که به حضور در ستادهای انتخاباتی و حمایت از کاندیدای خاصی تمایل دارند از همین امروز استعفای خود از حضور در هیئت‌های بازرسی را اعلام کنند.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان کرمانشاه اصل بی‌طرفی را مورد تأکید قرار داد و گفت: گرایش سیاسی نباید مداخله‌ای در نظارت و بازرسی‌ها داشته باشد.

نیک‌کردار مهمترین و تأثیرگذارترین حضور اعضای هیئت‌های بازرسی را مربوط به زمان قانونی تبلیغات و روز انتخابات دانست و تصریح کرد: افراد عضو هیئت‌های بازرسی نباید از بستگان درجه یک کاندیداهای انتخابات باشند.

وی حسن اجرای انتخابات را برابر با رعایت مر قانون عنوان کرد و ادامه داد: بازرسان انتخاباتی حق ورود به مراحل نظارتی انتخابات را ندارند، چون این امر وظیفه شورای نگهبان بوده و وظیفه بازرسان ارائه گزارش است.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان کرمانشاه بیان داشت: ارائه گزارش در مورد تخلفات، کاستی‌ها و یا هر مسئله‌ای که انتخابات را از مرحله اصلی منحرف کند وظیفه هیئت‌های بازرسی است.

نیک‌کردار با تأکید بر برخورد قانونی با افراد متخلف در هیئت‌های بازرسی در صورت بازماندن آنها در اجرای وظایف محوله، پیشنهاد داد که بازرسان منتخب در شهرستان‌ها برای پیشبرد امور کمیته‌هایی در قالب زیرگروه‌های خود تشکیل دهند.

وی به اعضای شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا نسبت به استفاده از امکانات عمومی له یا علیه کاندیداهای انتخابات هشدار داد و گفت: هیچ نهاد و ارگان دولتی حق ندارد از امکانات دولتی در این زمینه استفاده کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار