کد خبر: ۱۷۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷ 07 February 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیر تعاون روستایی استان یزد از اشتغال به کار بیش از ۱۴ هزار نفر در گلخانه‌های استان خبر داد و گفت: گلخانه‌ها بیشترین اشتغالزایی را در بخش کشاورزی ایجاد کرده‌اند.

علی جهازی در حاشیه بازدید مسئولان تعاون روستایی کشور از یکی از بزرگترین واحدهای گلخانه ای یزد اظهار داشت: به دنبال بروز خشکسالی در یزد و کمبود شدید منابع آبی، فعالیت گلخانه ها به ویژه در مناطق روستایی در استان یزد شدت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزار و ۱۶۰ هکتار از اراضی استان یزد زیر کشت محصولات گلخانه ای رفته است، بیان کرد: بهره برداران این میزان سطح کشت، در حال حاضر بالغ بر سه هزار و ۳۰۰ نفر هستند.

جهازی خاطرنشان کرد: در این واحدها که سالانه بیش از ۳۴۸ هزار تن محصول در آنها تولید می شود، بالغ بر ۱۴ هزار نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند که بر این اساس، گلخانه ها بیشترین اشتغالزایی را در سطح استان در حوزه کشاورزی داشته اند.

مدیر تعاون روستایی استان یزد عمده محصولات گلخانه ای استان یزد را خیارسبز دانست و افزود: محصولات دیگری از جمله گوجه فرنگی، توت فرنگی، گیاهان دارویی، گل های زینتی و ... نیز در واحدهای گلخانه ای کشت می شود.

وی، درآمدزایی واحدهای گلخانه ای در استان یزد را سالانه به طور میانگین ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: این محصولات به طور عمده به به خارج از استان و خارج از کشور صادر می شود.

جهازی با اشاره به فعالیت اتحادیه تخصصی گلخانه داران در استان یزد اظهار داشت: گلخانه داران در بسیاری از مناطق استان، تعاونی تشکیل داده اند و مراحل مختلف کاشت، برداشت، بسته بندی و صادرات در این واحدها انجام می  شود که یکی از موفق‌ترین این واحدهای تعاونی هم ا کنون با عضویت ۱۴۴ گلخانه دار در اشکذر مشغول فعالیت است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار