کد خبر: ۱۷۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳ 08 February 2016
معاون خدمات شهری شهرداری یاسوج گفت: روزانه 130 تن زباله در سطح شهر یاسوج تولید می شود.

ضرغام خلقی پور در گفت و گو با ایسناافزود: روزانه 130 تن زباله در سطح شهر یاسوج تولید می شود که این میزان در طول یک ماه قریب به 4000 تن می رسد که این میزان زباله برای شهری که به پایتخت طبیعت ایران معروف است مطلوب نیست.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر نفر یک کیلو و 100 گرم زباله تولید می شود، بیان کرد: طی یک ماه 510 میلیون تومان هزینه جمع آوری، روفت و روب و دفن زباله ها در این شهر می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری یاسوج تصریح کرد: بسیاری از زباله ها هستند هنگامی که وارد محیط زیست می شوند به سالهای زیادی برای تجزیه شدن نیاز دارند و مشکلات زیادی را برای مردم و طبیعت ایجاد می کنند.

خلقی پور با بیان اینکه جدول مکان آشغال ریختن نیست، خاطرنشان کرد: کارگران شهرداری روزانه به دنبال تمیز کردن و جمع آوری زباله های سطح شهر هستند اما مشاهده می شود که بعضی افراد بدون هیچگونه توجهی و نگرانی برای چهره ی شهر زباله های خود را در خیابانها و جدول ها می ریزند.

وی عنوان کرد: مکانهایی که وضعیت نامناسبی از نظر زباله ها دارند در اثر کم کاری شهرداری نیست بلکه خود مردم رعایت نمی کنند که در این زمینه نیازمند فرهنگ سازی بیشتر هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری یاسوج افزود: مکانهایی هستند که کارگران شهرداری آن را تا نصف شب تمیز و روفت و روب می کنند در حالی که اگر یک یا دو ساعت بعد از طلوع آفتاب به آن مکان برویم مشاهده خواهیم کرد که دوباره وضعیت نامناسبی پیدا کرده است و زباله ها در خیابان ریخته شده اند.

خلقی پور ادامه داد: تفکیک زباله ها از مرجع در سطح شهر زیاد انجام نمی شود و اغلب خود کارگران شهرداری اقدام به تفکیک زباله ها می کنند این کار برای کمک به محیط زیست روش مناسب و اقتصادی تری برای جامعه و خانواده ها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی کارخانه بازیافت زباله در این شهر می تواند بسیاری از مشکلات دفن زباله را برطرف کند، بیان کرد: مشکلات زمین برای ساخت این کارخانه تا اندازه ای حل شده است اگر در این زمینه مشکل دیگری ایجاد نشود سال آینده ساخت آن را آغاز خواهیم کرد که در نظر گرفته شده توسط بخش خصوصی احداث شود.

معاون خدمات شهری شهرداری یاسوج در رابطه به زباله های عفونی و غیر عفونی بیمارستان های سطح این شهر، اظهار کرد: در بیمارستانها تفکیک زباله های عفونی و غیر عفونی انجام می شود و زباله های عفونی در کیسه های زرد و غیر عفونی در کیسه های مشکی جمع آوری می شوند.

خلقی پور اضافه کرد: زباله های عفونی باید توسط خود بیماستان ها سالم سازی شوند و بعد از سالم سازی آنها را به ما تحویل می دهند که در صورت بروز مشکل زیست محیطی و ایجاد بیماری توسط این زباله ها بیمارستان ها باید پاسخگو باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار