کد خبر: ۱۷۷۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲ 08 February 2016

به گزارش تابناک یزد، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد با اشاره به برق‌دار شدن ۹۲۳ روستا در یزد، از بهره‌مندی بیش از ۹۹ درصدی روستاهای استان یزد از برق خبر داد.


 محمد رضا صحتی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر برگزار شد، با اشاره به اینکه اولین مولد برق استان یزد به قدرت 80 کیلووات در تقاطع خیابانهای مسجد جامع و امام خمینی(ره) در سال 1309 نصب و راه‌اندازی شد، اظهار داشت: شرکت توزیع برق سامانه 1521 را به عنوان چشم‌انداز شاخص استراتژی شرکت راه‌اندازی کرده است.

وی با اشاره به اینکه استان یزد نسبت به متوسط کشوری در حدود یک پنجم کمتر با خاموشی برق روبه‌رو است، اظهار داشت: الان خاموشی در استان یزد حدود 170 دقیقه در سال است و چشم‌انداز ما این است که میزان خاموشی ما به 21 دقیقه در سال کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد با اشاره به اینکه بیشترین مشترکان استان یزد با 484 هزار و 794 مشترک خانگی هستند، اظهار داشت: کمترین آمار ما هم مربوط به کشاورزی است که روی هم رفته هشت هزار و 505 مشترک هستند.

صحتی ادامه داد: از این میزان 22 و نیم درصد انرژی الکتریکی استان یزد در زمینه خانگی و بیش از 49 درصد در زمینه صنعتی مصرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طول فشار متوسط هوایی استان یزد 9 هزار و 646 کیلومتر و زمینی فشار متوسط 305 کیلومتر است، خاطرنشان کرد: در زمینه فشار ضعیف هم طول شبکه هوایی استان شش هزار و 834 کیلومتر و زمینی 838 کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد در ارتباط برق روستاهای استان یزد گفت: استان یزد 973 روستا دارد که از این تعداد 923 روستا برق‌دار هستند.

صحتی با بیان این مطلب که 2 هزار و 135 چاه برق‌دار در استان یزد وجود دارد، گفت: کل چاه‌های استان یزد 2212 مورد است و 96 و نیم دهم درصد این چاه‌ها برق‌دار هستند.

وی در ارتباط با تبدیل شبکه‌های سیمی به کابل خودنگهدار از سال 1390 تا پایان دی ماه امسال، گفت: 2179 کیلومتر شبکه با اعتبار 315 هزار و 394 میلیارد ریال در استان یزد اجرا و 1087 کیلومتر شبکه هم با اعتبار 213 هزار و 75 میلیون ریال در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد در ارتباط با اقدامات شاخص شرکت توزیع برق استان یزد گفت: بهره‌برداری از 81 پروژه برق‌رسانی با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد ریال در ایام‌الله دهه مبارک فجر، ارتقای رضایت مردمی به 82 و 9 دهم درصد بر اساس طرح سالیانه پایش رضایت ذینفعان، راه‌اندازی سامانه پاسخگویی هوشمند با هدف تسریع در ارائه خدمات به مشترکین و کاهش تلفات شبکه‌های برق به شش و 6 دهم درصد با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید، برنامه‌ریزی و اتخاذ راهکارهای اجرایی از جمله این اقدامات است.

صحتی افزود: در راستای کاهش تلفات شبکه برق، اقداماتی از جمله تشکیل ساختار کارگروه کاهش تلفات شهرستانها، تدوین میثاق‌نامه کاهش تلفات، تبدیل شبکه‌های مسی به کابل خودنگهدار، هدف‌گذاری درصد تلفات شهرستان‌ها و امورها با و بدون در نظر گرفتن صنایع، ابلاغ نصب کنتور مناطق روستایی و ییلاقی خارج از دسترس مشترک . جایابی و پیگیری نصب خازن فشارضعیف در شبکه‌های جدید و جایابی بهینه خازنهای موجود انجام شده است.

وی به واگذاری خدمات شرکت به بیش از 80 دفتر پیشخوان شهری و روستایی استان اشاره کرد و در ارتباط با استفاده از انرژیهای نو و سیستم‌های فتوولتاییک گفت: سامانه‌هایی که زیر هفت مگابایت باشد، مربوط به شرکت توزیع برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر 400 کیلوولت در زمینه استفاده از سیستم‌های انرژی‌های نو در استان یزد با اعتبار 35 میلیارد ریال در شبکه استان یزد قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار