مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در طول ۹ ماهه ابتدای سال ۳۸ هزار و ۹۹۳ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی معدوم شده است.
کد خبر: ۱۷۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵ 08 February 2016
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در طول ۹ ماهه ابتدای سال ۳۸ هزار و ۹۹۳ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی معدوم شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، ور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یا رحیمی در نشست خبری که امروز در معاونت غذا و دارو کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: در طول 9 ماهه ابتدای سال 38 هزار و 993 کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی معدوم شده که از این میزان هفت هزار کیلوگرم نیز توقیف شده است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظارت جدی بر مراکز عرضه محصولات غذایی و بهداشتی خبر داد و افزود: در کنار نظارت بر مراکز تولید، نظارت بر مراکز عرضه نیز در دستور کار قرار دارد و در صورت تخلف در این مراکز، متخلفان به مراجع قضایی ارجاع داده می‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

وی عنوان کرد: 113 واحد تولیدی صنعتی به طور مرتب در سطح استان مورد بازرسی و بازدید قرار می‌‌گیرد که در طول 9 ماهه ابتدای سال 790 مورد بازدید از این مراکز انجام شده است.

رحیمی عنوان کرد: در این مدت کود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های 12 محصول پر مصرف نیز مورد بررسی قرار گرفته و موارد عدم انطباق با سلامت غذایی محصولات به سازمان جهاد کشاورزی و سایر سازمان‌‌‌‌‌‌‌های مربوطه گزارش شده است.

وی با بیان اینکه نصب نشانگرهای غذایی از ابتدای سال 95 در تمامی کارخانه‌‌ها ضروری است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 65 درصد از کارخانه‌‌‌‌های استان اقدام به نصب نشانگرها بر روی محصولات غذایی خود کرده‌‌‌اند.

رحیمی با اشاره اثرات سوء مصرف ترامادول در جامعه و اثرات جانبی آن، گفت: عمده نشر قرص‌‌‌‌‌های ترامادول از طریق مراکز فروش داروهای گیاهی و عطاری‌‌ها صورت می‌‌‌گیرد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت مسئله آموزش و کنترل مصرف داروهای غیر مجاز از دوران دبستان، افزود: از ابتدای سال تاکنون به واحدهای مختلف از جمله صنوف آرایشی بهداشتی، مدارس تحت آموزش قرار گرفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار