کد خبر: ۱۷۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 09 February 2016
تابناک: با اندکی برنامه‌ریزی شما هم می‌توانید یک سفر ارزان به کشور آذربایجان را طراحی کنید.

اقتصادنیوز نوشت: برای تهیه ویزا از ایران می‌توانید به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران یا کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز یا به سایت وزارت امورخارجه جمهوری آذربایجان مراجعه کنید. بعد از تهیه ویزا برای سفر به این کشور می‌توانید از بین چند روش زیر انتخاب مطلوب و در حد توان مالی خود داشته باشید.

شرکت ملی هوایی AZAL (هواپیمایی جمهوری آذربایجان) عامل اصلی پرواز‌ها به گنجه، نخجوان است. پرواز مستقیم از تهران به باکو و برعکس به طور منظم در زمان‌های مختلف انجام می‌گیرد که عموما با استفاده از هواپیماهای شرکت ملی هوایی آذربایجان AZAL و شرکت ملی هواپیمایی ایران IranAir انجام می‌گیرد. طول پرواز مستقیم از تهران به باکو حدود یک ساعت به طول می‌کشد.

بعد از رسیدن به فرودگاه باکو می‌توانید با تاکسی به مرکز شهر بروید و کرایه تاکسی حدود ۱۵ منات (معادل حدود 37 هزار و 500 تومان) است، اگر بین شش صبح تا نیمه شب به فرودگاه باکو رسیده‌اید می‌توانید با پرداخت پنج منات به ایستگاه متروی Azizbeyov بروید و از آنجا به مرکز شهر بروید که حدود چهار تا شش ایستگاه تا مرکز شهر فاصله دارد.هزینه سفر با تور هوایی بالایدو میلیون تومان برای هر نفر است.

اما با قطار هم می‌توان به این کشور سفر کرد.از شهر مرزی شهرستان آستارا (در ایران) می‌توان به صورت زمینی به شهر آستارا در آذربایجان رفت و از آنجا با قطار به باکو و سایر نقاط رفت و این سفر نسبت به سفر هوایی ارزان‌تر و نسبت به سفر زمینی گران‌تر است.

با اتومبیل هم می‌توان به این آذربایجان سفر کرد.از ایران نیز می‌توانید از شهرهای آستارا و بیله سوار (شمال غربی‌ترین شهرستان ایران) به آذربایجان رفته و از طریق جاده ساحلی به باکو بروید.

اتوبوس‌های مختلفی هم از ایران به صورت روزانه به آذربایجان می‌روند. از تهران و تبریز اتوبوس مستقیم به آذربایجان وجود دارد و شهرهای مرزی جلفا، آستارا و بیله سوار می‌توان وارد آذربایجان شد.

با کشتی هم در هفته چندین مسیر از بندرانزلی ایران به باکو و برعکس وجود دارد. به طور کلی هزینه سفر به باکو از طریق تور‌های زمینی بسیار ارزان‌تر و ایمن‌تر است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
تابناک عزیز اگر به فهرست بلایایی که پلیس خبیث جمهوری آذربایجان طی سالهای اخیر سر مسافران ایرانی آورده نگاه کنید یا به سیاست های تحقیر آمیز و ضد ایرانی دولت باکو را یادآوری کنید آنوقت مشخص می شود که تبلیغ سفر به جمهوری آذربایجان چقدر خلاف منافع ملی کشور است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار