سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری:
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت تعامل دانشگاه و صنعت، گفت: صنعتی که ریشه در دانشگاه نداشته باشد ابتر خواهد ماند.
کد خبر: ۱۷۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 10 February 2016
به گزارش تابناک تبریز،مهندس احمد محمدزاده در مراسم افتتاح خانه صنعت و معدن شهرستان شبستر، با بیان این که باید ریشه صنعت را به دانشگاه متصل کنیم، افزود: وجود بیش از سه هزار عضو هیات علمی در استان ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه صنعتی و به روز کردن فناوری در بخش تولید استان است.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی نقشه راه توسعه اقتصادی است که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده‌اند، افزود: نخستین قدم در تحقق اقتصاد مقاومتی، رها کردن اقتصاد از وابستگی به نفت است، به عبارت دیگر باید خام‌فروشی را کنار بگذاریم و به سمت صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش افزوده حرکت کنیم.

محمدزاده با اشاره به هزینه‌های تحمیل شده بر اقتصاد کشور در اثر تحریم‌های ظالمانه، اظهار داشت: به اذعان غربی‌ها تحریم‌هایی که بر کشورمان اعمال شده بود، شدیدترین نوع تحریم‌ها علیه یک کشور بود، با این حال با صبر و شکیبایی ملت و تدابیر رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید این مرحله را نیز با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به این که اولین خانه صنعت و معدن در کشور به نام استان آذربایجان شرقی ثبت شده است، اظهار داشت: آذربایجان در هر امر خیری پیشگام بوده و بعد از تشکیل خانه صنعت و معدن در تبریز بود که این نهاد اقتصادی در استان‌های دیگر نیز مستقر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :