مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 860 هکتار از اراضی ملی با استناد به احکام قضایی صادره از دست متجاوزین خارج شده است.
کد خبر: ۱۷۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱ 10 February 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:مهرزاد بوستانی گفت: امسال تخریب و تصرف در 1134 هکتار از اراضی ملی استان انجام و 471 فقره پرونده برای این اقدامات متخلفانه تشکیل و در نهایت 860 هکتار از اراضی مذکور رفع تصرف شده است.

مدیرکل منابع طبیعی فارس هم‌چنین گفت: تاکنون 1112 پرونده تخلف برای متجاوزین به عرصه‌های ملی تشکیل شده است که از این مقدار 434 مورد مربوط به قطع درختان، 471 پرونده تخریب، 22 فقره مربوط به آتش‌سوزی، 15 فقره حمل غیر مجاز زغال و 148 مورد نیز چرای بیش از حد دام‌ها بوده است.

وی هم‌چنین با بیان این‌که تا پایان آذرماه امسال تعداد این پرونده‌ها نسبت به پارسال کاهش نسبتاً مناسبی داشته است، افزود: بیشترین آمار خلع ید شده در اراضی ملی به‌ترتیب در شهرستان‌های فراشبند، لار و آباده و کمترین آن مربوط به شهرستان‌های مهر و پاسارگاد بوده است.

بوستانی از صدور رأی برای پرونده‌های تخلف در عرصه‌های ملی این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: مجموع کل آرایی که از ابتدای امسال تاکنون در خصوص تخلف در اراضی ملی صادر شده 769 فقره بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا مجموع آرای ماده واحده 350 فقره و مجموع آراء تخریب و تخلف 419 فقره بوده است.

بوستانی دفاع از حقوق بیت‌المال و برخورد قاطع با متخلفین را از اولویت‌های اساسی و مأموریت‌های مهم منابع طبیعی استان برشمرد و تصریح کرد: در این راستا علاوه‌بر شورای حفظ حقوق بیت‌المال و پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی در استان کمیته تخصصی دیگری با عنوان کمیته حفاظت از منابع طبیعی و مبارزه با زمین‌خواری در اداره‌کل منابع طبیعی فارس تشکیل شده که وظیفه اصلی آن شناسایی نقاط بحرانی و ارائه راهکارهای موثر در جهت مقابله با پدیده زمین‌خواری است.

وی با اشاره به تعیین تکلیف اراضی که هم‌چنان رفع تصرف نشده است، گفت: برای این گونه اراضی نیز پرونده تشکیل شده و در مراجع قضایی در حال رسیدگی است که پس از قطعیت حکم نسبت به اجرای آن‌ها نیز اقدام می‌شود.

بوستانی در ادامه با اشاره به اقدامات پیشگیرانه از تصرفات دوباره اراضی ملی خلع ید شده است، تصریح کرد: رویکرد سازمانی و به تبع آن اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس حفاظت مشارکتی و استفاده از توان مردم بومی و محلی در حراست از انفال است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
ممنون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار