خانه موزه (مقبره) هادی نوروزی کاپیتان سابق تیم پرسپولیس در زادگاهش روستای کپورچال شهرستان بابل با حضور جمعی از مسئولان ورزشی ، هم تیمی های قرمزپوش و اعضای خانواده اش و مردم محلی افتتاح شد .
کد خبر: ۱۸۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶ 13 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، مقبره کاپیتان که سایبانی بر روی پنج ستون سفید رنگ بنا و عنوان ' 24 ابدی ' برای آن انتخاب شده است تا نمره مورد علاقه او که شماره شناسنامه و تاریخ تولد همسرش است ، ابدی شود.


غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ ، محسن بهنگر و میثم بائو از هم بازی های کاپیتان از گردانندگان اصلی برنامه بودند ، برنامه ای که صدها نفر از هواداران کاپیتان را به کپورچال کشانده بود تا یاد و خاطره ' آپاچی فوتبال ایران ' را زنده کنند.


برگزار کنندگان مراسم در اعلام عمومی ساعت 15 و 24 دقیقه را برای برای آغاز آن انتخاب کرده بودند و بر خلاف رسم مالوف برنامه در همان دقیقه وعده داده شده شروع شد تا نمره 24 کاپیتان در همان دقیقه سه و 24 عصر ابدی شود.


مراسم دقایقی قبل از زمان وعده داده شده با نواختن موسیقی و نورافشانی از حوالی منزل پدری هادی نوروزی شروع شد و میهمانان پای پیاده خودشان را به مزار ' کاپیتان ارتش سرخ ' رساندند تا نمره 24 را بموقع به ابدیت پیوند بزنند .


حاضران و میهمانان دور سنگ قرمز رنگ مزار هادی که اکنون سایبانی به عنوان مقبره بر بالای آن قرار گرفته بود ، حلقه زدند و مشغول خواندن و یادداشت برداشتن جملاتی شدند که بر روی آن نوشته شده بود : ' چرخش روزها و شب ها ، سیاه و سپیدی بود که در میادین ، پابه پای او دویدند... آنکه به افقی همیشه سرخ می اندیشید ، ناگهان در غروبی سرخ تر آرام گرفت...

مصطفی منصف ، دبیر بنیاد فرهنگی و ورزشی خانه موزه هادی نوروزی گزارشی از ساخت مقبره به حاضران ارائه کرد و گفت : کلنگ این موزه 24 آبان ماه سال 94 با حضور خانواده ابراهیم پور و نوروزی بر سر مزارش برزمین زده شد و امروز بعد از سه ماه ، 24 بهمن ماه راس ساعت 17 و 24 دقیقه افتتاح شد.


وی افزود : این موزه که با کمک های مردمی احداث شده است ، کمک هایی که کمترین آن یک میلیون ریال و بیشترین آن 400 میلیون ریال بود .


منصف مبلغ کل هزینه برای این موزه را 585 میلیون ریال اعلام کرد و گفت : همه این هزینه ها از محل کمک های مردمی تامین شده است .


وی از حسین هدایتی که به گفته او به تنهایی 400 میلیون ریال برای این منظور کمک کرد ، قدردانی کرد و افزود : باید از همه کسانی که در این راستا حمایت های ویژه داشته اند، تشکر کرد.


در این مراسم با اهدای تندیس و لوح سپاس از چند تن از هنرمندان شهرستان بابل و کسانی که در مراسم هادی نوروزی تلاش زیادی کردند، قدردانی شد.


هادی نوروزی نهم ماه مهر سال جاری در سن 30 سالگی براثر ایست قبلی در منزلش جان باخت پیکرش در زادگاهش روستای کپورچال آرام گرفت .


در ساخت مقبره هادی نوروزی از نشانگرهائی ایرانیت ، اسلامیت و فوتبالیست بودن او استفاده شده است .


کناره های سقف سایبان مقبره او در زمینه ای از رنگ قرمز ، رنگ تیم کاپیتان ، به آیاتی از کلام الله مجید از جمله آیت الکرسی مزین شده است تا اعتقاد و تدین کاپیتان را روایت کند.


نمادی از توپ فوتبال که هرگز تا دم جوانمرگی از زندگی هادی جدا نشده بود بر پشت بام مقبره جای خالی کاپیتان را یادآوری می کند ، نمادی که قسمتی از آن با شکافتن بام ، در پوششی از رنگ های سبز و سفید و سرخ آویزان سقف شده است تا ایرانی بودن کاپیتان و عشق کم نظیرش به وطن را برای اهل قبور روایت کند.


سفید و سرخ ، رنگ های غالب مقبره نیز نشانگری از قلب پاک و مهربان کاپیتان و عشق بی بدیلش به تیم مورد علاقه اش را روایت می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار