یک متخصص مغز و اعصاب گفت: بر اساس آمار منتشر شده توسط انجمن جهانی آلزایمر تقریباَ در هر ۳ ثانیه یک نفر در جهان به آلزایمر مبتلا می شود.
کد خبر: ۱۸۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰ 15 February 2016

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: بر اساس آمار منتشر شده توسط انجمن جهانی آلزایمر تقریباَ در هر ۳ ثانیه یک نفر در جهان به آلزایمر مبتلا می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ آذر نیک پور گفت: بیماری آلزایمر نوعی اختلال عملکرد مغزی است که به تدریج توانایی های ذهنی بیمار تحلیل می رود و معمولاً بعد از ۶۵ سالگی و با بالا رفتن سن خطر ابتلا به آن افزایش پیدا میکند اما امروزه به دلیل شیوه های ناسالم زندگی سن ابتلا به آلزایمر به ۴۵ سال رسیده است.

وی به علائم هشدار دهنده این بیماری از قبیل اختلال حافظه یا به اصطلاح عامیانه فراموشی اشاره و خاطرنشان کرد: نشانه های دیگر این بیماری دشواری در انجام کارهای عادی، مشکلات گفتاری، ناآگاهی به زمان و مکان ، ضعف در تصمیم گیری های ساده، مشکلات در تفکر،جا به جا گذاشتن اجسام ،حالات و رفتارهای نابجا ،تغیرات شخصیتی و از دست دادن انگیزه های معمول زندگی است.

نیک پور با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ راه تضمین شده ای برای پیشگیری از آلزایمر وجود ندارد، گفت: با تغییر در شیوه زندگی می توان فاکتورهای خطر را کم کرد و در جهت حفظ سلامت مغز گام برداشت.

وی همچنین جلوگیری از صدمه های مغزی، تمرینات فکری و ذهنی ،مطالعه روزانه ، تغذیه سالم ،فعالیت بدنی و ورزشی به طور منظم، آرامش روحی وروانی، معاشرت و فعالیتهای اجتماعی، محافظت از خود در برابر آلاینده ودر پیش گرفتن سبک سالم زندگی را از جمله اقدامات پیشگیرانه دانست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار