معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان گفت: امسال 6 هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز حضوری زیر پوشش بهزیستی در سطح استان بهره‎مند شدند.
کد خبر: ۱۸۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶ 18 February 2016

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان گفت: امسال 6 هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز حضوری زیر پوشش بهزیستی در سطح استان بهره‎مند شدند.

به گزارش فارس،امیر کوکاییان در خصوص ارائه خدمات مراکز مشاوره زیر پوشش سازمان بهزیستی استان همدان اظهار کرد: این مراکز در چند گروه مراکز مشاوره در سطح استان به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی افزود: یکی از این مراکز مشاوره «مرکز مشاوره حضوری» در راستای ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی و پاسخ به مشاوره افراد است که در زمینه‎ فردی، خانوادگی، زناشویی و... خدمات ارائه می‎کنند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان در خصوص فعالیت مراکز مشاوره حضوری گفت: 18 مرکز مشاوره حضوری در سطح استان فعال است که از این تعداد 15 مرکز در همدان و سه مرکز دیگر در شهرستان‎های دیگر استان در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه این مراکز مشاوره حضوری در طول 10 ماه گذشته به 6 هزار نفر خدمات ارائه کرده است، تصریح کرد: در این مراکز 237 جلسه آموزشی برای شرکت‎کنندگان برگزار شده که هدف از آن ارتقای سطح روان جامعه است که در نهایت منجر به کاهش آسیب‎های اجتماعی می‎شوند.

کوکاییان در خصوص مرکز صدای مشاوره که زیرپوشش سازمان بهزیستی است نیز بیان کرد: این صدای مشاوره با تلفن تماس «1480» در سطح شهرستان همدان با 12 کارشناس ارشد در زمینه روانشناسی خدمات ارائه می‎دهد و تاکنون نزدیک به 30 هزار تماس در موارد مختلف مشاوره ای ثبت شده است.

وی با بیان اینکه یک سری مراکز مشاوره زیر پوشش سازمان بهزیستی به نام «خانه سلامت روان محلی» وجود دارد، خاطرنشان کرد: 11 مرکز در سطح استان وجود دارد که سه مرکز از آن در همدان و هشت مرکز در شهرستان های استان فعال هستند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان با بیان اینکه خانه سلامت روان محلی بیشتر در شهرستان‎های استان فعالیت می‎کند، گفت: هدف این مرکز ارائه مشاوره اولیه و ارجاع افراد نیازمند به مشاوره تخصصی در حواشی شهرهاست تا بتوانند از این خدمات بهره‎مند شوند.

وی ادامه داد: امسال 6 هزار و 500 جلسه آموزشی در خانه سلامت روان جلسه آموزشی به صورت فردی و اجتماعی انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه 18 مرکز خصوصی مشاوره در سطح استان و یک مرکز دولتی زیر نظر سازمان بهزیستی خدمات ارائه می کنند، اظهار کرد: این مرکز دولتی در همدان فعالیت دارد و امسال تاکنون 618 جلسه آموزشی برای 452 نفر برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه در این راستا امسال دو طرح به وسیله سازمان بهزیستی در این خصوص اجرا شده است، گفت: یکی از این طرح‎ها طرح «محب» یا مدیریت بحران و حمایت‏‎های روانی در بلایاست که هدف از این طرح آموزش گروه های فوریتی خدمات مشاوره‎ای و تأمین سلامت اجتماعی روانی در حوادث غیر مترقبه است.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در این طرح از توانمندی‎های مردمی در کنترل و مدیریت بحران در حوادث غیر مترقبه استفاده می‎شود، افزود: این طرح در همدان و نهاوند و در 6 محیط در همدان و دو محیط در نهاوند شروع به کار کرده است که مردم محلی را در این محیط‎ها به صورت داوطلبانه آموزش می‎دهد.

وی در خصوص طرح دیگر سازمان بهزیستی با عنوان «طرح غربالگری اضطراب» که از دی ماه امسال در شهرستان همدان شروع شده است، گفت: این طرح امسال برای کودکان پیش‎دبستانی در راستای انواع مداخلات زودهنگام دوران کودکی با هدف شناسایی زودهنگام اضطراب در کودکی؛ ارجاع زودهنگام مداخلات تخصصی و افزایش اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان برگزار می‏‎شود.

کوکاییان افزود: در این طرح یک‎هزار کودک در سطح همدان مورد سنجش اولیه قرار گرفته‎اند که تاکنون هیچ نتیجه‎ای گزارش نشده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار