نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شواری اسلامی گفت: هفتم اسفند ماه روز امتحان ملت ایران و روز تحقق آرمان‌های اسلام و ایران و بیعت دوباره با ولایت و ساخت کشور اسلامی است.
کد خبر: ۱۸۴۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۱ 20 February 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدصالح جوکاردر همایش تبیین نقش جوانان در انتخابات اظهار داشت: عزت ایران فردا، در گرو سعی و تلاش شما جوانان است و جوان ایرانی به ویژه جوانان یزدی قدر مزیت‌های خود را می‌دانند و می‌دانند که اجدادشان در قرون قبل تلاش کردند تا میراث‌های گران‌بهایی در دل کویر بر جای بگذارند.

وی عنوان کرد: اجداد ما تلاش کردند و کیلومترها آب را به یزد آوردند و موظفیم از صدها کیلومتر دورتر آب را به یزد بیاوریم.

کاندیدای اصولگرای مجلس دهم ادامه داد: جوانان این مرز و بوم باید دارالعباده و دارالعلم بودن یزد را با ثبات نگاه دارند و در طول تاریخ آن را به ثبت برسانند و این وظیفه‌ای است که بر دوش همه ما گذاشته شده است.

جوکار عنوان کرد: ما حق داریم انتخاب کنیم و در آینده خود سهیم باشیم همان‌طور که طی چهار سال گذشته از عزت و نام نیک یزدی و یزدی‌ها با آنچه در توان داشتم، پاسداری کردم و امروز هم اگر شما بخواهید، برای ادامه این روند تلاش خواهم کرد.

وی با اشاره به مزیت‌های استان یزد تصریح کرد: یزد می‌‌تواند پایه معدنی کشور باشد ضمن اینکه استان یزد در زمینه برخورداری از نیروی انسانی نیز دارای مزیت‌های ویژه‌ای بوده و نخبگان بسیاری را در خود پرورش داده است اما باید برای حضور و تربیت نخبگان بیشتر تلاش کرد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نهم خاطرنشان کرد: یزد به تحول فرهنگی و فرهنگ‌سازی نیاز دارد و ساختار جمعیتی استان نباید به این شکل باشد.

وی افزود: امروز جوان تحصیل‌کرده یزدی با مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس و دکترا باید به استان‌های دیگر برود و استان یزد باید پذیرای کارگران استان‌های دیگر باشد.

جوکار ادامه داد: اگر در استان یزد صنایع های‌تک داشته باشیم، آنگاه جوانان نخبه، تحصیل‌کرده و متخصص در یزد باقی خواهند ماند، همچنین اگر معادن ما از خام‌فروشی اجتناب کنند، برای جوانان تحصیل‌کرده اشتغال و برای استان ارزش افزوده ایجاد خواهد شد.

وی در مورد مشکلات موجود در حوزه آبرسانی استان یزد نیز تصریح کرد: تا امروز تلاش کرده‌ایم تا مسیر را برای آبرسانی هموار کنیم و گرچه خط اول انتقال آب تهدید شد اما باعث شد که دیگر از این ناحیه صدمه نبینیم.

جوکار خاطرنشان کرد: خط دوم آب نیز قرار بود از استان هم‌جوار با 120 میلیون مترمکعب سهمیه به یزد بیاید که می‌دانستیم کاری نشدنی است بنابراین زمینه را فراهم کردیم که آب از چهارمحال و بختیاری به یزد بیاید و باید این تلاش را پاس بداریم.

وی، هفتم اسفند را روز امتحان ملت ایران دانست و افزود: هفتم اسفند ماه روزی برای تحقق آرمان‌های اسلام و ایران و بیعت دوباره با ولایت و ساختن آینده کشور و ایجاد شور و شعف بیشتر در کشور و استان است و همه باید با انگیزه پای صندوق‌های رأی حاضر شویم.

جوکار با بیان اینکه برای چهار سال آینده نیاز به کمک دارم، تصریح کرد: برای توسعه شرکت‌های دانش‌‌بنیان که جوانان در آن نقش‌آفرینی می‌کنند برنامه دارم ضمن اینکه باید تلاش کنیم تا مقدمات راه‌اندازی صنایعی در استان فراهم شود که پاک و غیرآلاینده باشند.

وی اظهار امیدواری کرد که با همت جوانان یزدی و نقش‌آفرینی آنها در روز هفتم اسفند، بتوانیم گامی در مسیر پیشرفت یزد برداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار