کد خبر: ۱۸۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴ 23 February 2016
روزنامه تعادل از قطعی بودن گران شدن خودرو خبر داده است: اين روزها صنعت خودرو بيش از ساير صنايع كشور خبرساز است. هر چند اين صنعت دو سالي است كه در ركود به سر مي‌برد اما پس از برداشته شدن تحريم‌هاي بين‌المللي، مذاكرات با خودروسازان خارجي، جدي‌تر و حتي مذاكره با يكي از خودروسازان فرانسوي نهايي شد. در عين حال همچنان مذاكرات با ديگر خودروسازان فرانسوي همچنين خودروسازان آلماني و ايتاليايي ادامه دارد.
در همين راستا، سومين همايش بين‌المللي خودرو تا چند روز آينده با حدود 500 شركت‌كننده برگزار خواهد شد. اين همايش كه بايد در آذر ماه برگزار مي‌شد به علت همزمان شدن با موعد اجراي «برجام» با دو ماه تاخير در اسفند ماه برپا مي‌شود اما همين امر موجب شده كه به دليل همزماني اين نمايشگاه مهم با نمايشگاه خودرو ژنو، شركت‌هاي بزرگ خودروسازي دنيا در نمايشگاه تهران حاضر نشوند.
در همين حال هر چند سال گذشته احتمال حضور خودروسازان امريكايي در همايش بين‌المللي خودروسازي جدي‌تر شد اما اين موضوع حتي با به سرانجام رسيدن برجام و برداشته شدن تحريم‌ها نيز اتفاق نمي‌افتد. اين در شرايطي است كه سال گذشته بخش زيادي از شركت‌كنندگان را خودروسازان چيني تشكيل مي‌دادند و همين امر اعتراض و انتقاد مخاطبان را به دنبال داشت....
البته اين مذاكرات و افزايش كيفيت خودروهاي جديد توليدي در بازار داخل نيز بي‌تاثير نيست؛ چنانچه فعالان صنعت خودرو كشور از افزايش حداقل 4.5درصدي قيمت خودرو در سال آينده خبر مي‌دهند....
دبير انجمن خودروسازان نيز درخصوص تاثير قراردادهاي جديد بر وضعيت صنعت خودرو گفت: قراردادهايي كه بسته شده‌اند تا اجرايي شوند زمانبر خواهد بود و حداقل تا يك سال يا يك سال و نيم آينده زمان نياز است تا آنها اجرايي شوند و خودروهاي جديد بعيد است كه به بازار بيايد. احمد نعمت‌بخش با اشاره به مهم‌ترين تحول سال آينده در صنعت خودرو گفت: مهم‌ترين اتفاق در سال جديد در ارتباط با قطعات خودرو خواهد بود. زماني كه كشور تحريم شد، شركت‌هاي خودروسازي مجبور شدند از قطعات داخلي استفاده كنند كه كيفيت لازم را نداشت يا اينكه از سورس‌هاي دوم استفاده كرديم مانند قطعات چيني كه آنها هم كيفيت مطلوب را نداشتند البته چاره‌يي هم جز اين نبود؛ ولي شرايطي با برداشته شدن تحريم‌ها به وجود آمده و اين است كه مي‌توانيم مستقيم قطعه اصل از شركت مادر وارد كنيم و حاصل اين اتفاق اين است كه كيفيت خودروهاي موجود بهتر خواهد شد و در سال بعد هم با توجه به ورود شركت‌ها و قراردادهاي جديد، انتظار محصولات جديد را داريم.
وي با تاكيد بر اينكه سال آينده كيفيت خودروها افزايش خواهد يافت، گفت: كيفيت خودرو نقش مهمي در رضايت مردم خواهد داشت زيرا اكنون مهم‌ترين نارضايتي مردم به دليل كيفيت خودروهاست و اين به دليل قطعاتي است كه مورد استفاد قرار مي‌گيرد ولي حالا با ورود قطعات اصل اين مشكل حل خواهد شد. نعمت‌بخش همچنين درخصوص تاثير كيفيت خودروها بر قيمت آن نيز اظهار كرد: اين موضوع نبايد تاثيري داشته باشد ولي به دليل تورم كشور و افزايش هزينه‌ها در سال آينده شاهد 4، 5 درصد افزايش قيمت خودرو خواهيم بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :