مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت: در انتخابات پیش رو سه هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز رأی اولی به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.
کد خبر: ۱۸۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵ 24 February 2016
صابر سپهری در گفتگو باخبرنگار مهربا بیان اینکه شور و شوق وصف‌ناشدنی در بین این دانش‌آموزان حاکم است، تصریح کرد: اینکه دانش‌آموزان رأی اولی می‌توانند برای اولین بار در امور کلان جامعه خود مشارکت داشته باشند، اتفاق نیکویی است.

وی انتخابات را از برکات انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: همچنان که در انقلاب اسلامی و بعدها در دفاع مقدس دانش‌آموزان و فرهنگیان حضور پرشور داشته‌اند، در تمامی انتخابات نیز شور و مشارکت آگاهانه این قشر ستودنی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان به‌ضرورت تحقیق و بررسی و انتخاب اصلح از سوی دانش‌آموزان تأکید کرد و متذکر شد: انتظار می‌رود دانش‌آموزان رأی اولی با دقت و مطالعات منسجم در این رویداد بزرگ مدنی مشارکت کنند.

سپهری انتخابات را تمرین دمکراسی دانست و تأکید کرد: چنانکه در انتخابات مجلس دانش‌آموزی، دانش‌آموزان یاد می‌گیرند با تصمیم‌گیری گروهی در امور خود دخالت داشته باشند، در انتخابات مجلس نیز این مهم تکرار می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با اذعان به تحصیل ۲۳۵ هزار دانش‌آموز در استان، متذکر شد: دانش‌آموزان رأی اولی اولین مشارکت خود در تعیین سرنوشت خود و کشورشان را در هفتم اسفندماه رقم خواهند زد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار