مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در بنادر ایران امکان رقابت‌پذیری بین‌المللی را افزایش داده و توان رقابت ما را در منطقه بهبود می‌بخشد.
کد خبر: ۱۸۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲ 25 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد صابری اظهار داشت: دامنه سرمایه‌گذاری کشورهای حاشیه خلیج فارس در حوزه توسعه سواحل روز‌به‌روز افزایش می‌یابد و کشورهای مختلف پی به اهمیت توجه به اقتصاد دریا محور برده‌اند.
 
وی گفت: اقتصاد دریامحور در سراسر جهان مورد توجه ویژه قرار گرفته و کشورها پی به جایگاه و اهمیت دریاها و اقیانوس‌ها در زمینه اشتغالزایی و توان ارزآوری برای توسعه و پیشرفت برده‌اند و بنابراین شاهد رشد روزافزون سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه توسعه سواحل و ایجاد بنادر نسل جدید هستیم.
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهرستان بندرلنگه خاطرنشان کرد: در طول یک دهه اخیر میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه بنادر در سطح کشورهای حوزه خلیج فارس را شاهدیم که سعی در ایجاد توان رقابت در این حوزه را دارند.
 
صابری بیان کرد: دریا ارزان‌ترین شیوه حمل و نقل کلان در جهان است و با صنعتی شدن کشورها به‌خصوص در غرب آسیا که تمرکز جمعیت بالایی در آنها برای تولید ارزان وجود دارد، دریاها برای جابه‌جایی کالا اهمیت فراوان‌تری یافته‌اند و کشورها به سرعت ظرفیت استفاده از دریا را افزایش می‌دهند.
 
وی با بیان اینکه بیش از 100 شغل و صنف مختلف در ارتباط با دریا و بهره‌برداری از ظرفیت‌های آن هستند، گفت: دریا یکی از پایدارترین حوزه‌های ایجاد اشتغال پایدار و درآمدهای کلان پایدار برای کشورهاست و به همین دلیل کشورهای ساحلی، سرمایه‌گذاری وسیعی را در این بخش آغاز کرده‌اند.
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهرستان بندرلنگه افزود: مولفه‌های اقتصاد دریامحور در کشورمان از سوی مجلس و دولت به خوبی تدوین شده و زیربنای ورود موثر در این عرصه از مدت‌ها قبل فراهم شده‌است و باید مشوق‌های لازم در این حوزه افزایش یابد.
 
وی عنوان کرد: حضور بخش خصوصی در بنادر و توسعه روند خصوصی‌سازی در بنادر کشورمان با جدیت پیگیری شده‌است. مهم آن است که دامنه فعالیت بخش خصوصی را با ایجاد امنیت در سرمایه‌گذاری به سوی بنادر کوچک‌تر کشور نیز از طریق ایجاد تسهیلات مناسب سوق دهیم تا هم اشتغال در این مناطق تقویت و هم رونق ویژه‌ای در شهرهای ساحلی به‌وجود آید.
 
صابری گفت: سواحل ایران در استان هرمزگان در مقایسه با سواحل جنوبی خلیج فارس از مزیت‌های خوبی نظیر عمق بیشتر و فاصله کمتر تا دهانه تنگه هرمز برخوردارند و باید از این مزیت‌ها استفاده بیشتری شود.
 
وی با اشاره به ضرورت سرمایه‌گذاری در توسعه بنادر در شرایط پساتحریم، اظهار داشت: بنادر سرمایه کشور و راهی برای ایجاد درآمدهای ملی و عامل رشد و توسعه یک منطقه بشمار می‌روند بنابراین اگر گوشه‌ای از درآمدهای حاصل از لغو تحریم‌ها در این بخش سرمایه‌گذاری شود، سود حاصل از آن نصیب کل کشور می‌شود و منافع ملی ما را تامین می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار