رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان ایلام گفت: 125 عکاس و خبرنگار انتخابات امروز دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را در این استان پوشش خبری و تصویری می دهند.
کد خبر: ۱۸۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵ 26 February 2016

رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان ایلام گفت: 125 عکاس و خبرنگار انتخابات امروز دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را در این استان پوشش خبری و تصویری می دهند.

به گزارش تابناک ایلام؛بهمن جلیلیان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای حضور خبرنگاران و عکاسان در شعب اخذ رای فراهم شده است، اظهار کرد: از زمان آغاز به کار ستاد انتخابات، رسانه ها همکاری بسیار خوبی در پوشش اخبار انتخابات داشته اند.
وی با اشاره به اینکه جلب مشارکت حداکثری و ثبت و ضبط حماسه حضور در اولویت پوشش خبری قرار دارد، افزود: اطلاع رسانی دقیق همراه با امانتداری از آرای مردم و نیز بستر سازی برای برگزاری مطلوب انتخابات با مشارکت گسترده مردم از جمله وظایف مهم این ستاد است.
رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان ایلام ضمن تاکید بر نقش مفید و سازنده رسانه ها جهت تلاش در راستای ایجاد و حفظ وحدت و همدلی در جامعه و دوری از تنش زدایی تاکید کرد: بدون شک مردم این استان همچون گذشته در انتخابات هفتم اسفند نیز حماسه ای ماندگار دیگری را می آفرینند.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و حدود 590 هزار نفر جمعیت که از این تعداد 434 هزار و 637 نفر واجد شرایط رای هستند دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو کرسی حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران) و همچنین یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.
در دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران در مجموع 531 شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای جمع آوری آرای مردم این حوزه ها در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده که در هر شعبه یک صندوق ویژه آرای مجلس خبرگان رهبری و یک صندوق ویژه آرای مجلس شورای اسلامی است.
38 نامزد تایید صلاحیت شده شامل 31 نفر در حوزه انتخابیه ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان و هفت نفر در حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره برای کسب سه کرسی نمایندگی مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و 2 نامزد نیز برای کسب یک کرسی نمایندگی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با هم رقابت می کنند.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه هفتم اسفند همزمان در سراسر کشور برگزار می شود./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار