آخرین اخبار انتخابات
در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین تا لحظه مخابره این خبر صدیف بدری با کسب حدود 80 هزار رای و رضا کریمی با کسب حدود 69 هزار رای مستقیما به مجلس راه یافته اند و رقابت تنگاتنگی بین سید کاظم موسوی ، محمد فیضی و اکبر نیکزاد برای تعیین تکلیف سرنوشت سومین کرسی در جریان است.
کد خبر: ۱۸۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴ 27 February 2016

با اتمام شمارش آرای کاندیداهای مجلس خبرگان، آیت‌الله سید حسن عاملی و آیت‌الله میرفخرالدین موسوی ننه‌کران از استان اردبیل راهی مجلس خبرگان شدند.

بر اساس آخرین اعلام نتایج آیت‌الله سید حسن عاملی با کسب 60 درصد آرا و آیت‌الله سید فخر‌الدین موسوی ننه‌کران با کسب 35 درصد آرا راهی مجلس خبرگان رهبری شدند.

به گزارش تابناک اردبیل، در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین تا لحظه مخابره این خبر صدیف بدری با کسب حدود 80 هزار رای و رضا کریمی با کسب حدود 69 هزار رای مستقیما به مجلس راه یافته اند و خبار تایید نشده حاکی است سید کاظم موسوی و محمد فیضی به دور دوم راه یافته اند.

در شهرستان گرمی از مجموع 47780 رأی ماخوذه "سیدحمایت میرزاده” با کسب 21 هزار و 399 رأی بعنوان نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

در این انتخابات ولی اسماعیلی با کسب 19 هزار و 578 رای از حضور دوباره در مجلس بازماند.

تعداد 132 شعبه اخذ رأی در شهرستان گرمی فعال بودند و مردم گرمی طبق سال های گذشته مشارکت بیش از 85 درصدی در انتخابات 7 اسفند داشتند.

در حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار انتخابات مجلس به دور دوم کشیده شدو هیچ یک از کاندیداها نتوانستند حدنصاب قانونی را کسب کنند .

در این حوزه انتخابیه به ترتیب ايرج بيگدلو با 20499 رای و شكور پورحسين 17475 رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر بشیر خالقی با کسب 19349 رای به مجلس راه یافت و سید غنی نظری خانقاه با وجود کسب 16904 رای از راهیابی به بهارستان باز ماند.

در حوزه انتخابیه مشگین شهر اما ولی ملکی با پشتیبانی ائتلاف هفت نفره چهر های سیاسی این شهرستان 22921 رأی کسب کرد و اول شد و تا همانند دوره هفتم در دوره نهم نیز نمایندگی مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی را برعهده بگیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
حدنصاب برای ورودبه مجلس درحوزه اردبیل کسب یک چهارم آرایعنی حدود71250می باشد
یاسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
آقا کسی نظر خاصی نداره مثل اینکه همه از این دوره از انتخابات تو اردبیل راضی بودن! این همه سوت و کور تعجب آوره نکنه طوفان تو راهه! خدا بخیر کنه! انشاا... سیل بیاد تو خونه هاتون؛ سیل آرامش و آسایش توأم با برکت و بهروزی...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
باتشکر از عموم رای دهندگان استان اردبیل همه کاندیداها مورد تایید بوده خداوند به همه شرکت کنندگان برکت عطا نماید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار