رئیس اداره آموزش ، ترویج و مشارکتهای مردمی اداره کل منابع طبیعی مازندران – ساری از رونمایی دو کتاب ' ماجرای جنگل ' و ' خدمات زیست محیطی جنگل و مرتع ' در هفته منابع طبیعی خبر داد.
کد خبر: ۱۸۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ 27 February 2016

به گزارش تابناک مازندران ، محمد عموزاد تیراژ کتاب 'ماجرای یک جنگل ' را سه هزار جلد اعلام کرد و ادامه داد : این کتاب که مشتمل بر اشعار است با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نویسندگی خانم سپهدار تهیه شد.


وی معرفی پنج گونه درخت بومی جنگل های شمال کشور شامل : ممرز ، انجیلی ، راش ، شمشاد و افرا و بیان مسائل و مشکلات جنگل به زبان کودکان را از جمله مطالبی برشمرد که دراین کتاب آمده است .


رئیس اداره آموزش ، ترویج و مشارکتهای مردمی اداره کل منابع طبیعی مازندران – ساری ترسیم نقاشی هایی پیرامون مسائل جنگل را یکی از عوامل تاثیر گذار بر جذابیت کتاب ماجرا یک جنگل برشمرد. 


وی ادامه داد : برای افزایش اثرگذاری این کتاب ، شعرهای آن توسط تعدادی از دانش آموزان به صورت سرود با آهنگ موزون خوانده شد و یک نسخه از DVD فایل های صوتی ضمیمه کتاب است. 


عموزاد از توزیع این کتاب در سطح مدارس و کانون های پرورش فکری مازندران را ازبرنامه های آینده برای ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی خبرداد .


وی رونمایی از کتاب ' خدمات زیست محیطی جنگل و مرتع ' را از دیگر برنامه هایی برشمرد که در هفته منابع طبیعی در مازندران انجام خواهد شد و ادامه داد : این کتاب که توسط محمد عموزاد و موسی احمدی نوشته شده در سه هزار نسخه چاپ می شود. 


مدیر اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی مازندران – ساری بیان خدمات و ارزش های اقتصادی ، اجتماعی و زیست محیطی جنگل و مرتع را از مطالبی برشمرد که دراین کتاب نوشته است .


وی ادامه داد :آخرین دستاوردهای پژوهشی ، بین المللی و ملی در خصوص خدمات زیست محیطی جنگل و مرتع در قالب 22 فایده و ارزش در این کتاب بیان شد .


عموزاد، اقشار مختلف مردم ، تشکل های مردمی ، دانشگاهیان ، و همیاران طبیعت را از جمله افراد ومراکزی که توزیع این کتاب برای آنان انجام می شود ، اعلام کرد.


مازندران پیش از این نیز در زمینه نگارش و تولید کتاب های پیرامون منابع طبیعی آثاری داشته است که چاپ کتاب ' آثار برگزیده جشنواره کاریکاتور ، انسان ، طبیعت ' در یکهزار جلد از آن جمله است .


استان مازندران دارای بیش از یک میلیون و 600 هکتار اراضی جنگلی دارد که بیش از 80 گونه نادر گیاهی در این اراضی وجود دارد و حدود 240 هزار هکتار از این اراضی جنگلی و مرتعی زیر پوشش منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور در غرب مازندران قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار