در حال حاضر پناهگاهی برای نگاهداری سگ‌های ولگرد در همدان وجود نداشته وشهرداری هیچ‌گونه اقدامی در رابطه با کشتار سگ‌های ولگرد انجام نداده است.
کد خبر: ۱۸۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵ 01 March 2016
معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: طبق دستورالعمل ابلاغ شده، کشتار سگ‌های بی‌سرپرست نفی شده و هیچ سازمانی اجازه این کار را ندارد.

به گزارش ایسنا،"عادل عربی" با اشاره به اینکه در حال حاضر پناهگاهی برای نگاهداری سگ‌های ولگرد در استان وجود ندارد، اظهار کرد: نخستین اقدام و وظیفه در برخورد با سگ‌های ولگرد، زنده‌گیری این جانوران سپس انتقال به محلی مناسب به منظور نگهداری است.

وی افزود: برخی از سازمان‌های مردم نهاد حامی حیوانات، آمادگی خود را مبنی بر همکاری با سازمان‌های مرتبط در این حوزه( سگ‌های ولگرد) اعلام کرده‌اند و با توجه به استطاعت علمی و مالی که این سمن‌ها دارند، تنها خواستار زمینی برای نگهداری این حیوانات شده‌اند.

عربی با ابراز تاسف از انجام این کار ناپسند تصریح کرد: اداره حفاظت محیط زیست استان همدان به طور جدی پیگیر این مساله است.

وی در پایان با اشاره به اینکه شهرداری هیچ‌گونه اقدامی در رابطه با کشتار سگ‌های ولگرد انجام نداده است، طراحی سایتی در استان در رابطه با فرهنگ‌سازی و چگونگی برخورد با این مساله را مطرح کرد که می‌تواند تاثیر زیادی در حل این مشکل داشته باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار