کارشناس مسئول حوادث مرکز بهداشت استان کرمانشاه از کشته و مجروح شدن سالانه حدود 270 هزار مرد جوان در تصادفات رانندگی کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۸۹۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵ 29 February 2016
کارشناس مسئول حوادث مرکز بهداشت استان کرمانشاه از کشته و مجروح شدن سالانه حدود 270 هزار مرد جوان در تصادفات رانندگی کشور خبر داد.
 
محمدرضا بیات در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به فوت سالانه 17 هزار و 300 نفر در حوادث رانندگی کشور، گفت: 80 درصد این افراد را مردان تشکیل می‌دهند.
 
وی میانگین سنی کشته شدگان حوادث رانندگی کشور را 36 سال اعلام کرد و افزود: متاسفانه 80 درصد کشته شدگان تصادفات زیر 50 سال سن دارند و به عبارتی قشر فعال و پویای کشور محسوب می‌شوند.
 
بیات تصریح کرد: این دو آمار نشان می‌دهد سالانه 13 هزار مرد جوان با میانگین سنی 36 سال را در حوادث رانندگی از دست می‌دهیم.
 
وی تصریح کرد: این تعداد کشته‌های مردان در تصادفات رانندگی علاوه بر از دست رفتن نیروی کار فعال کشور، قطعا خسارت‌های اقتصادی، اجتماعی و روانی بسیاری را به جامعه وارد خواهد کرد و با فروپاشی بسیاری از خانواد‌ه‌ها به دنبال فوت سرپرست، آسیب‌های اجتماعی بسیاری دامنگیر جامعه می‌شود.
 
بیات افزود: این آمار تنها مربوط به کشته‌های تصادفات است و اگر آمار مجروحین حوادث رانندگی را هم در نظر بگیریم، آن موقع عمق فاجعه بیشتر مشخص خواهد شد.
 
این کارشناس حوادث اظهار کرد: متاسفانه سالانه 300 تا 400 هزار نفر در کشور در حوادث رانندگی مجروح می‌شوند که از این تعداد نیز 80 درصد افراد را مردان تشکیل می‌دهند که میانگین سنی آنها نیز 36 سال است.
 
وی تصریح کرد: با این احتساب اگر تعداد مجروحین را سالانه 400 هزار نفر در نظر بگیریم، سالانه 320 هزار مرد در تصادفات رانندگی مجروح می‌شوند که بیش از 250 هزار نفر آنها را مردان جوان با میانگین سنی 36 سال تشکیل می‌دهند.
 
بیات افزود: جمع آمار کشته‌ها و مجروحین تصادفات کشور نشان می‌دهد سالانه حدود 270 هزار مرد جوان در تصادفات رانندگی کشته و یا مجروح می‌شوند.
 
کارشناس مسئول حوادث مرکز بهداشت استان کرمانشاه اظهار کرد: این آمار قطعا باید برای هر مسئولی هشدار دهنده باشد. علاوه بر مسئولین مردم نیز با شنیدن این آمار باید کمی در خصوص این مسئله تامل کنند و بدانند حادثه و تصادف رانندگی چیز دور و بعیدی نیست و برای هر کس می‌تواند اتفاق بیافتد.
 
بیات افزود: نیاز است به طور جدی در زمینه کنترل و کاهش تصادفات رانندگی کار شود، هر چند که این روند از 10 سال پیش آغاز شده، اما باید این روند با جدیت بیشتری ادامه داد.
 
این کارشناس حوادث اظهار کرد: سالانه با تلفات  حوادث رانندگی دو میلیون سال عمر مفید را در کشور از دست می‌دهیم که قطعا خسارات بسیاری را به کشور وارد می‌کند.
 
وی به هزینه‌های سنگین وارد شده به بخش درمان کشور در زمینه رسیدگی به مجروحین تصادفات هم اشاره کرد و افزود: قطعا کاهش تصادفات می‌تواند بار بخش درمان کشور را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد، زیرا تقریبا تعداد مصدومین حوادث رانندگی با بیماران سایر بخش‌ها برابری می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار