اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان در بازدید از نشریات محلی ملایر مشکلات رسانه های این شهرستان را از نزدیک بررسی کردند.
کد خبر: ۱۹۰۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ 01 March 2016
اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان در بازدید از نشریات محلی ملایر مشکلات رسانه های این شهرستان را از نزدیک بررسی کردند.

به گزارش ایرنا ،در این بازدید وضعین خبرنگاران و کارکنان نشریه های طلیعه امید، فرهنگ ملایر، آوای ملایر و پایگاه خبری ملایری ها با حضور اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان مورد پالایش و بررسی قرار گرفت.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان در این بازدید بر لزوم حفظ جایگاه و شان رسانه ها تاکید کرد و افزود: فعالان این عرصه باید به جایگاه خطیر و اثرگذار خود در حوزه های مختلف جامعه آگاه باشند.

محمدرضا عارف اظهار کرد: اصحاب رسانه و مطبوعات باید با حفظ وحدت، همدلی و انسجام از حقوق خود در مقابل دستگاه های اجرایی و ادارات دفاع کنند و هیچ مدیری مجاز به تهدید رسانه ها و خبرنگاران نیست.

وی با بیان اینکه هزینه مطبوعات باید توسط مردم پرداخت شود، ادامه داد: ما به کمبودها، مشکلات مالی و سختی کار نشریات محلی واقف و آگاه هستیم و تمام تلاش خود را برای کاهش و رفع این مشکلات انجام می دهیم.

عارف بیان کرد: در حال حاضر پنج نشریه در شهرستان ملایر مجوز انتشار دارند که در فعالیت میدانی و ورود به چاپ و انتشار، از این تعداد تنها سه نشریه محلی مشغول به فعالیت هستند و جای خود را در بین نشریات استان باز کرده اند.

وی گفت: ساماندهی و پالایش جامعه رسانه ای استان همدان در حال انجام است و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات با سرکشی و بازدید از تمامی دفاتر خبرگزاری ها و نشریات، از نزدیک در جریان نحوه فعالیت آنها قرار می گیرند.

عارف تاکید کرد: مشکل بیمه خبرنگاران فعال در رسانه های مکتوب استان باید رفع شود و هر کجا حقی از خبرنگاران فعال و متعهد ضایع شود، برای احقاق حق آنها ورود پیدا می کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز بازدید اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان از نشریات محلی را گامی مثبت برای رفع مشکلات این نشریات برشمرد و افزود: این بازدید ها و سرکشی ها همکاری و تعامل بیشتر بین رسانه ها و فعالان عرصه خبر را تقویت می کند.

غلامرضا جمالی زاده اظهار کرد: در این بازدید اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان در جریان مشکلاتی چون همکاری کمرنگ ادارات و ارگان ها با نشریات، چاپ آگهی ها و عدم حمایت های مالی از نشریات محلی قرار گرفتند.

وی حل مشکل بیمه خبرنگاران در نشریات و شرایط خاص یارانه نشریات که برخی نشریات توان جذب این یارانه را ندارند را از دیگر مسایل مورد بحث در این بازدید عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه مکان برخی نشریات محلی اجاره ای است، این نشریات توان پرداخت اجاره بهای سنگین را ندارند و این مشکلی است که نشریات همچنان با آن درگیر هستند.

جمالی زاده ادامه داد: با پیگیری های انجام شده قرار شد به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر خانه فرهنگ و هنر در این شهر به بهره برداری برسد که به دلیل مشکلات تاسیساتی برق و گاز ساختمان، هنوز این خانه راه اندازی نشده است.

وی اظهار کرد: در بازدید اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان از خانه فرهنگ و هنر ملایر، شهردار ملایر نیز حضور داشت که مقرر شد با پیگیری های لازم از طریق استانداری این مشکلات در اسرع وقت حل شود و خانه فرهنگ و هنر در اختیار مطبوعات و خبرگزاری های فعال این شهرستان قرار گیرد.

جمالی زاده همچنین بی حرمتی برخی مدیران به اصحاب رسانه و پایین بودن تحمل نقد منصفانه برخی مسئولان را از دیگر مشکلات رسانه ها برشمرد.

در حال حاضر از پنج نشریه دارای مجوز در این شهرستان، سه نشریه محلی آوای ملایر، طلیعه امید و فرهنگ ملایر به صورت هفتگی و منظم چاپ می شوند و پایگاه خبری ملایری ها نیز با مجوز مشغول به فعالیت است که بیش از 40 نفر در عرصه مطبوعات این شهرستان فعالیت می کنند.

شهرستان ملایر دارای بیش از 300 هزار نفر جمعیت است و در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار