مراکز فرهنگی اصفهان در هفته ای که گذشت
تابناک: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر روی اهمیت مراکز فرهنگی هنری و هم چنین با توجه به ظرفیت مناسب این کانون ها و مجوعه های فرهنگی برای مقابله با پدیده های مختلف جنگ نرم و تهاجم فرهنگی ، تابناک اصفهان در نظر دارد یکشنبه هر هفته به بررسی فعالیت این مجموعه ها و مراکز بپردازد.
کد خبر: ۱۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰ 05 April 2015

به گزارش تابناک اصفهان، با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر روی اهمیت مراکز فرهنگی هنری و هم چنین با توجه به ظرفیت مناسب این کانون ها و مجوعه های فرهنگی برای مقابله با پدیده های مختلف جنگ نرم و تهاجم فرهنگی ، تابناک اصفهان در نظر دارد یکشنبه هر هفته به بررسی فعالیت این مجموعه ها و مراکز بپردازد.


شرح نامه ۳۱ نهج البلاغه در بهشت

مجموعه فرهنگی عاشوراییان از ۱۶ فروردین ماه۱۳۹۴، فصل جدید هیئت هفتگی خود را تحت عنوان بهشت با حضور حجت الاسلام مهدوی ارفع و شرح نامه ۳۱ نهج البلاغه ویژه دانشجویان، طلاب و زوج های جوان به مدت ۱۶ هفته آغاز خواهد کرد.

هیئت هفتگی عاشوراییان، تحت عنوان بهشت مباحثی را جهت تقویت مبانی معرفت و بصیرت دینی، محوریت جلسات خود قرار داده است و در سال جدید میزبان حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع خواهد بود. ایشان به مدت یکسال سلسله جلسات شرح خطبه متقین نهج البلاغه که اوصاف اهل تقوا در کلام امیرالمومنین علیه السلام است را در چندین فراز بیان کردند و به توصیف ویژگی ها، رفتارها و حالات پرهیزگاران پرداختند.

دوره بعد بهشت آقای مهدوی موضوع سیره عملی امام خمینی (ره) در عرفان را انتخاب کردند و در ابتدای مبحث اذعان داشتند: عرفان از تأمل در این نکته که می خواهیم تاریخ ساز شویم یا دنباله رو شروع می شود. همچنین قرار است این فعال فرهنگی در فصل جدید و امسال بهشت محوریت مباحث را خطبه ها و نامه های مولا علی (ع) قرار دهند.

حجت الاسلام مهدوی ارفع فعال فرهنگی، مبلغ و موسس مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان، پژوهشگر و تألیف گر کتب در زمینه امور مساجد، کارشناس و مربی تربیتی و همراه همیشگی عاشوراییان هستند که در مراسم محرم سال های گذشته، هیئت هفتگی بهشت به عنوان سخنران حضور داشتند و امسال نیز با حرکت دوم عاشوراییان سلسله جلسات بهشت و طرح تربیت و توانمندسازی مربی نوجوانان تحت عنوان فتح الفتوح را برگزار می کنند.

گفتنی است اولین جلسه بهشت از ۱۶ فروردین ماه ۱۳۹۴ همراه با مداحی برادران یزدخواستی و نریمانی، یکشنبه شب، دفتر مجموعه فرهنگی عاشوراییان واقع در خیابان ابن سینا، کوچه ارشاد (۳۳)، پرچم بهشت، از اذان مغرب و عشاء برپا خواهد شد.


یک هیئت جذاب!


مجموعه فرهنگی باران که به برگزاری مراسم های مذهبی در ایام محرم معروف است در هیئت هفتگی خود که پنجشنبه شب ها در حسنیه بیت الحسن برگزار می شود. سخنران ثابت کربلا، حجت الاسلام داستانپور است و مداحی یا مدیحه سرایی آن نیز بر عهده افراد مختلفی از جمله امیرملکی است.

گفتنی است، این هیئت پنجشنبه شب ها ساعت 19 تا 21 در حسنیه بیت الحسن (ع) برگزار می شود.


موسسه پانزدهم خرداد نیز در روز 13 فروردین نخستین جلسه جلسه هیات حضرت زهرا (س) بعد از فاطمیه را با سخنرانی حجت الاسلام نصر و مداحی برادر طباطبایی برگزار کرد.


هئیت فدائیان حسین (ع) هم در پنجشنبه این هفته مراسمی به مناسب شهادت حضرت ام البنین (ع) برگزار کرد و به عزاداری برای شهادت این حضرت پرداختند.

گفتنی است، برنامه این هفته، هیئت فدائیان حسین (ع) 20 فروردین به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) است که همانند گذشته با مدیحه سرایی سید رضا نریمانی اجرا می شود. علاقه مندان برای اطلاع از زمان این هیئت می توانند نام و نام خانوادگی خود را به این سامانه 500287300 پیامک کنند.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار