مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در حال حاضر 300 موسسه قرآنی و 350 محفل قرآنی در سطح این استان وجود دارد.
کد خبر: ۱۹۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳ 04 March 2016

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در حال حاضر 300 موسسه قرآنی و 350 محفل قرآنی در سطح این استان وجود دارد.

به گزارش فارس ، فاضل عبادی در آیین اختتامیه جشنواره سراسری تصویرسازی کودک و نوجوان آیات در مجتمع سینمایی فرهنگی آوینی همدان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی ترویج فرهنگ دینی و معرفت بر پایه قرآن و عترت است که در استان همدان امسال برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در استان همدان یکی از برنامه‌های قرآنی مهم احیا و تقویت نهادهای مردمی در حوزه قرآن و عترت است، افزود: در حال حاضر 300 موسسه قرآنی و 350 محفل قرآنی در سطح استان وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: آموزش بیش از 26 هزار نفر از فعالان قرآنی در استان و معرفی و تجلیل از فعالان قرآنی و همچنین وجود 830 مرکز تلاوت نور و برگزاری جشنواره دوبیتی رضوی از عمده فعالیت‌های چشمگیر امسال در استان همدان است.

وی با بیان اینکه تصویرسازی از آیات قرآنی برای آشنایی کودکان با قرآن نقش ارزنده‌ای را ایفا می‌کند، گفت: امیدواریم برگزاری این گونه جشنواره‌ها راه‌های امید را در تکمیل برنامه‌های فرهنگی مرتبط با کودک و نوجوان در استان بگشاید.

عبادی خاطر نشان کرد: برگزاری این گونه جشنواره‌ها در همدان به پاس ترویج معارف کتاب آسمانی به نسل جدید برپا می‌شود و راه‌های نوینی فراروی هنرمندان می‌گشاید و زمینه‌ساز تربیت جوانان به این هنر قدسی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان نیز در این مراسم گفت: جای بسی خرسندی است که عمده جشنواره‌های کودک و نوجوان در استان همدان برگزار می‌شود.

رضا قیاسی با بیان اینکه کسانی که در زمینه فراگیری قرآن عمر خود را گذاشته‌اند از برترین‌ها هستند، افزود: کسانی که در خدمت قرآن هستند به واسطه این کتاب الهی فضل و برتری خاصی دارند.

وی با اشاره به اینکه هنر تعیینکننده ماندگاری هر اندیشه است، بیان کرد: وسیله نگهداری هر ایده و آرمان اندیشه است و برای این ماندگاری باید از ابزار هنر در همه آیین و ملل استفاده شود.

قیاسی خاطر نشان کرد: هر کجا که توانسته‌ایم از هنر استفاده کنیم حرف خود را برای همیشه ماندگار کرده‌ایم و همه کسانی که بعد از اسلام و در تاریخ اسلام باقی مانده‌اند کسانی هستند که در هنر خود از اندیشه دینی استفاده کرده‌اند


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار