انتصاب مدیر جوان به سمت حساس مدیرعامل شهرک های صنعتی استان در حالی است که بیش از ۲ هزار واحد در حال فعالیت هستند و تا به امروز ۷ هزار و ۶۱۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و ۵۳ هزار و ۳۶۸ نفر در شهرک‌های صنعتی اشتغال دارند.
کد خبر: ۱۹۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰ 02 March 2016
انتصاب مدیر جوان به سمت حساس مدیرعامل شهرک های صنعتی استان در حالی است که بیش از  ۲ هزار واحد در حال فعالیت هستند و تا به امروز ۷ هزار و ۶۱۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و ۵۳ هزار و ۳۶۸ نفر در شهرک‌های صنعتی اشتغال دارند.
۶۹۸ واحد صنعتی با ظرفیت یک تا ۴۹ درصد، ۶۹۱ واحد صنعتی با ظرفیت ۵۰ تا ۷۰ درصد و ۴۲۹ واحد صنعتی با ظرفیت ۷۱ تا ۱۰۰ درصد در شهرک‌های صنعتی استان فعالیت می‌کنند.
در حال حاضر ۳۷۴ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان غیر فعال گزارش شده که  ۶ واحد تولیدی به علت قدیمی بودن ماشین‌آلات، ۸۷ واحد تولیدی به علت فقدان بازار، ۱۹ واحد تولیدی به علت نبود مواد اولیه، ۲۰۶ واحد صنعتی به علت کمبود نقدینگی و ۵۶ واحد تولیدی به علت اختلاف شرکا تعطیل شده‌اند.
همچنین استان آذربایجان‌شرقی ۵۳ شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی مصوب در استان دارد که واگذاری زمین در ۴۴ شهرک صنعتی انجام شده و گفته شده تا طی دو سال ۹ شهرک صنعتی جدید راه‌اندازی می‌شود.

از طرف دیگر  احمد محمدزاده سرپرست امور اقتصادی استانداری در خصوص وضعیت صنعتی استان می گویدریشه صنعت ما در دانشگاه نبوده و خطا رفته است اما در مقابل صنایع دفاعی ما راه را درست رفت و با ریشه دواندن در دانشگاه به موفقیت‌های بزرگی رسید و این نشان دهنده این است که صنعت باید ریشه در دانشگاه داشته باشد.
حال باید پرسید مدیر جدید  که معاون سابق همان سازمان بوده چه برنامه ای برای ارتقای ارتباط با دانشگاه داشته و یا خواهد داشت.
متاسفانه چنان که به نظر می رسد مدیریت ارشد استان تا کنون نتوانسته است با جزم نمودن عزم خود سروسامانی به وضعیت صنعتی استان دهد .نمونه بارز آن انفعال استاندار در مقابل واگذاری مبهم و مشکوک ماشین سازی است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
به اميد فرداهايي بهتر براى صنعت استان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :