فرماندار انزلی:
هرچه زودتر باید جلوی تصرف غیرقانونی اراضی دولتی و منابع ملی و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی گرفته شود .
کد خبر: ۱۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 06 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، عبدالصمد صفرنژاد عصر یکشنبه اظهار کرد : اگر اوضاع بحرانی تالاب ادامه یابد ، نسلهای بعدی ما را نخواهند بخشید.

وی خاطرنشان کرد : آزاد سازی سواحل تا 60 متر در انزلی اجرا نشده و منابع ملی در حال غارت است .

وی افزود : تمام ساحل را تصرف کرده اند و اگر وضع به این منوال پیش رود تا 10 سال دیگر در انزلی ساحلی باقی نمی ماند .

صفرنژاد با بیان این که یک شبه که هتل در ساحل ساخته نمی شود به بی توجهی نهادهای نظارتی انتقاد و تاکید کرد : هرچه زودتر باید جلوی تصرف غیرقانونی اراضی دولتی و منابع ملی و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی گرفته شود .

وی در ادامه با بیان این که صیادان غیرمجاز روز روشن در حال صید ماهی هستند گفت : این بهانه که سوخت نداریم و افراد بیکارند دلیل نمی شود که حقوق بگیریم ولی وظایفمان را انجام ندهیم .

فرماندار انزلی گفت : کلیه سازمانها ادارات و نهادهای دولتی ملزم به انجام دقیق وظایفشان و حراست از منابع طبیعی ، ساحل و ثروتهای ملی هستند.

وی تاکید کرد : اگر کسی غیرقانونی بنایی را ساخته و کاربری زمین های کشاورزی و دولتی و منابع طبیعی را به صورت غیرمجاز تغییر داده تخلف است و باید به سرعت تخریب شود و هیچکس حق دخالت ندارد.

صفرنژاد با اشاره به ظرفیت بی نظیر گردشگری شهرستان تصریح کرد : بناهای تاریخی ارزشمند شهر در حال تخریبند و از در و دیوارشان علفهای هرز بیرون زده و گردشگر که وارد شهر می شود همه جا بناهای مخروبه می بیند .

فرماندار انزلی با انتقاد از بی توجهی به بناهای تاریخی شهرستان تاکید کرد : مسوولان و متولیان این بخش باید به تعمیر و مرمت بناهای تاریخی به عنوان میراث فرهنگی ارزشمند کشور همت بگمارند .

وی با اشاره به این که انزلی یک شهرستان گردشگر پذیر است افزود : لازمه مدیرانی که در بخشهای مختلف فعالیت می کنند شناخت و نگرش مناسب به بخش گردشگری است .

صفرنژاد انزلی را از شهرستانهای برتر کشور در زمینه گردشگری عنوان و تصریح کرد : گردشگری بهترین راه برای ایجاد اشتغال کوتاه مدت است .

وی وضعیت انزلی را به لحاظ منظر شهری ، فضاها ، نمادها ، فضای سبز ،مبلمان شهری و تابلوها ناهمگون و نامناسب خواند و گفت : با تشکیل ستاد زیباسازی برای شهر برنامه ریزی خواهیم کرد .

صفرنژاد اظهار کرد : دیوارها از نوشته های زشت پرشده و باید تصاویر زیبا جایگزین این نوشته ها شود.

وی همچنین وضعیت لنجهای رها شده در اسکله صیادی را نامناسب خواند و گفت : متولی ساماندهی این امر باید هرچه زودتر به این بخش رسیدگی کند .

فرماندار انزلی مدیران دولتی را ملزم کرد که در اسرع وقت نسبت به زیباسازی بناها و تابلوهای ادارات خود اقدام کنند .

وی تاکید کرد : شهرداری باید جلوی تخلفات ساختمانی را بگیرد نه این که با طرح ماده 100 ، راه تخلف را برای افراد باز بگذارد .

صفرنژاد خطاب به مدیران و مسوولان ادارات گفت : با شعار اشتغال ایجاد نمی شود بلکه باید با اقداماتی نظیر کاهش بروکراسی و تسهیل امور برای سرمایه گذار جذابیت ایجاد کنیم .

وی از رسانه ها خواست با اطلاع رسانی صحیح و طرح جاذبه ها و نکات مثبت شهرستان اقدام نموده و ضمن انتقاد سازنده از بزرگنمایی مشکلات خودداری کنند.

وی با بیان این که فلسفه وجودی روسای ادارات و دستگاه های اداری خدمت به مردم بعنوان سرمایه های نظام است متذکر شد : مسوولیت ما بعنوان مجری مصوبه های دولت خیلی سنگین است و باید در این امر جدیت داشته باشیم .

صفرنژاد ، نحوه برخورد مسوولان و کارکنان ادارات را در رضایتمندی مردم بسیار موثر خواند و گفت : عکس العمل مردم به شما باز می گردد باید ببینید چگونه عمل کنید که مردم دلسرد نشوند .

وی با اشاره به این که در سه قوه موجود در کشور سه هزار پست مدیریتی داریم متذکر شد برای استقرار و ماندن نظام 219 هزار شهید داده ایم یعنی برای هر پست مدیریت 73 شهید و خوشا به حال مدیرانی که شرمنده شهدا و ایثارگران نیستند.

فرماندار انزلی همه مدیران را به رعایت نظم و انضباط اداری و نظارت بر نحوه عملکرد کارکنانشان توصیه کرد .

وی اطلاع رسانی صحیح به مردم از طریق رسانه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت : مدیران کل باید به روسای ادارات شهرستان اختیارات لازم را بدهند نه این که حتی برای یک مصاحبه در حوزه خودشان مجاز نباشند .

وی با بیان اینکه از ظرفیت های شهرستان استفاده مطلوب نشده متذکر شد : توسعه شهرستان به مدیریت شهرستان است و هرجا مدیر به درستی منصوب شد بازده بالا می رود .

صفرنژاد در بخش دیگری از سخنانش به دست اندرکاران تیم هسته ای به خاطر کار سخت و طاقت فرسایی که انجام دادند و طرحی را تدوین کردند که منجر به افتخاراتی شده تبریک گفت .

وی خاطرنشان کرد طبیعی است که دو طرف مذاکره یعنی 1+5 و جمهوری اسلامی منافع ملی خود را لحاظ کردند و گرچه ممکن است نواقصی داشته باشد ولی بهتر از این نمی شد.

فرماندار انزلی با اشاره به در پیش بودن سفر رییس جمهور در هفته سوم فروردین ماه به گیلان گفت : اولویت ما اتمام پروژه های نیمه تمام است و ما این طرحها را به استانداری اعلام کرده ایم .

* لزوم استفاده از همه ظرفیتهای جامعه

امام جمعه شهرستان نیز در این جلسه با اشاره به سخنان امیر مومنان علی(ع) در نهج البلاغه گفت : برای پیشبرد نظام اسلامی و اقامه حق باید از ظرفیتهای همه افراد جامعه استفاده شود.

حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین اظهار کرد : شرایط کشور ایجاب می کند که با توجه به اوضاع منطقه ای و بین المللی و توطئه های دشمنان بیش از پیش وحدت و انسجام داشته باشیم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال بعنوان سال دولت ،ملت ، همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد : دولت به درد ملت برسد ، ملت هم به دولت کمک کند .

وی خاطرنشان کرد : یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی این است که همه از کوچکترین جزء جامعه یعنی خانواده تا بزرگترین در پیشرفت کشور سهیم هستند.

امام جمعه انزلی متذکر شد : همانگونه که رهبری تاکید کرده اند امروز تلاش اقتصادی ،جهاد است و همه دستگاهها در این امر سهیم و مسوولند.

حجت الاسلام شمس الدین افزود : باید درست مصرف کنیم ، جنس ایرانی بخریم ، سرمایه تولید کنیم ، مسوولان انسجام داشته باشند و قوای سه گانه نیز برای پیشرفت کشور در زمینه های مختلف بکوشند . 

وی با اشاره به این که برخی مشکلات شهرستان مانند مرمت بناهای تاریخی و نوسازی بافت فرسوده بین بخشی است و متولیان متعددی دارد بر لزوم بهسازی و زیباسازی شهر تاکید کرد .

وی با نامناسب خواندن وضعیت میدان مرکزی شهر گفت : اداره میراث فرهنگی ، شهرداری ، مالکان بناها و دیگر دستگاههای مرتبط باید تلاش کنند .

حجت الاسلام شمس الدین خاطرنشان کرد : در بحث جلوگیری از تصرف اراضی که دستور مقام رهبری است و در شهرستان هم نمونه هایش کم نیست باید با جدیت وارد عمل شویم .

امام جمعه انزلی با اشاره به این که وضعیت مزار شهدا موجب نارضایتی مردم است متذکر شد ساماندهی مزار شهدا باید مورد توجه جدی قرار گیرد و مزار شهدای گمنام نیز بلاتکلیف مانده است .

شهرستان انزلی در کرانه جنوبی دریای خزر و غرب گیلان از مراکز مهم گردشگری و تجاری شمال کشور است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار