رئیس شورای شهر اردبیل از اهالی و شهروندان اردبیلی خواست تا درخواست قطع درخت در مقابل منزل یا مغازه ارائه نکنند.
کد خبر: ۱۹۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷ 05 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، زکی‌الله خوشبخت پیش از ظهر امروز در مراسم گرامی‌داشت روز درخت‌کاری که در مسجد حضرت مهدی (عج) شهرک بعثت اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در رستاخیز طبیعت شهرداری و شورای شهر حرکت خوبی را در توسعه درخت‌کاری و غرس نهال آغاز کرده تا با یاد و نام شهیدان این حرکت خجسته و مبارک رخ بدهد.

وی با بیان اینکه باید مردم، کارشناسان شهرداری را در حوزه کاشت گونه‌های مختلف درختان و توسعه فضای سبز همراهی و همکاری کنند،‌ افزود: باید در اردبیل متناسب با اقلیم منطقه و شرایط آب و هوایی درختانی کاشته شود که ریشه آنها عمیق باشد چرا که کاشت درختان با ریشه سطحی مشکلات و گرفتاری‌ها را برای مردم به وجود آورده است.

رئیس شورای شهر اردبیل ادامه داد: ریشه برخی از درختان از منازل، دیوارها و حتی وسط خیابان‌ها سر درآورده و فعالیت‌های عمرانی را مختل کرده است در حالی که با رعایت گونه‌های متناسب با شرایط آب و هوایی می‌توان در این زمینه حرکت مناسب و شایسته‌ای را انجام داد.

خوشبخت ضرورت همکاری و همدلی عموم شهروندان را در کاشت و توسعه نهال‌ها در مناطق مختلف یادآور شد و بیان کرد: نباید عده‌ای به بهانه مانع بودن درختان در مسیر شغل و زندگی‌شان درخواست قطع درختان را داشته باشند در حالی که در شان مردم اردبیل نیست که دست به قطع اشجار بزنند.

وی با اظهار تاسف از برخی درخواست‌های شهروندان در این زمینه گفت: به جای آنکه عموم شهروندان در کاشت نهال مشارکت کنند و در صیانت و نگهداری از این منابع سعی وافری داشته باشند ما گاه شاهد آن هستیم که در امر نگهداری فضای سبز و مراقبت از درختان مشکلاتی به وجود می‌آید که اصلا پسندیده به نظر نمی‌آید.

رئیس شورای شهر اردبیل یادآور شد: تخریب فضای سبز و قطع درختان به هیچ‌وجه رفتار پسندیده محسوب نمی‌شود و باید مراقب بود تا بخشی از حرکت‌ها و اقدامات در این زمینه به یک افکار عام و فراگیر تبدیل نشود.

خوشبخت تصریح کرد: ما از سال‌های گذشته تصمیم گرفتیم تا نگهداری فضای سبز را به خود مردم واگذار کنیم و در کنار تلاشی که مهندسان و کارشناسان توسعه فضای سبز انجام می‌دهند باید به شکل اصولی و درست در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در این مراسم استاندار اردبیل نیز به توسعه آپارتمان‌نشینی و زندگی نوین شهرنشینی اشاره کرد و از برخی غفلت‌ها در توسعه فضای سبز و همچنین دور شدن از هویت باغ شهر اردبیل به عنوان یک زیرساخت مورد نیاز در زندگی شهری انتقاد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار