مدیرکل شیلات مازندران
مدیرکل شیلات مازندران از تولید 95 هزار تن انواع آبزیان در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 07 March 2016

به گزارش تابناک مازندران؛حسینعلی رستمی در دوره آموزشی ترویجی مصرف آبزیان با اشاره به اینکه ماهی سرشار از انواع ویتامین، پروتئین و اسیدهای چرب غیراشباع امگا 3 است، گفت: با هدف افزایش سرانه مصرف آبزیان، دوره‌های آموزشی ترویجی ماهی و تغذیه سالم در مدارس استان برگزار شد.

وی هدف برگزاری این کلاس را افزایش مصرف سرانه ماهی در خانواده‌ها عنوان و اظهار کرد: دوره‌های آموزشی متنوع با مشارکت آموزش و پرورش با حضور یک‌هزار و 400 نفر از دانش‌آموزان مقطع دبیرستان‌ شهرستان‌های تنکابن، نوشهر، آمل، بابلسر، بابل، قائم‌شهر، جویبار، ساری و بهشهر برگزار شد.

رستمی با تاکید بر مصرف ماهی به عنوان غذای سلامتی و مصرف حداقل دو بار در هفته، خاطرنشان کرد: ترویج و تبلیغ فرهنگ مصرف آبزیان با هدف حفظ و ارتقاء سلامت جامعه و نقش مصرف آبزیان در کاهش بیماری‌ها بسیار مهم و مؤثر است.

مدیرکل شیلات مازندران تصریح کرد: اهداف مهم آموزش مصرف آبزیان، آشنایی با نحوه خرید و تشخیص ماهی خوب و سالم در بازار، نحوه پخت و زمان مصرف ماهی و اهمیت حفظ محیط‌ زیست در تولید ماهی است.

وی با بیان اینکه مازندران دارای 3 هزار و 500 مرکز آبزی‌پروری و تشکل‌های صیادی است، گفت: سال گذشته بیش از 95 هزار تن انواع آبزیان تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

رستمی گفت: حفظ سلامتی و ایجاد بازار مصرف برای پرورش‌دهندگان ماهی استان بطور جدی پیگیری و تداوم دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار