بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«شکایت فراکسیون زنان مجلس از قاضی پور»،«حواشی حرکات ظریف و الجبیر»،«حکم فقهی رئیس قوه قضائیه درباره شکار»،«شکست پدرخوانده‌ها از بانوان جوان»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۹۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴ 07 March 2016
کیهان رای مردم را به چه چیز تشبیه کرد؟

مدیرمسئول روزنامه کیهان در سرمقاله امروز این روزنامه، رای مردم به اصلاح‌طلبان و اعتدالیون را به «چک وعده‌دار» تشبیه کرد.حسین شریعتمداری نوشت:رأی بخشی از مردم به نامزدهای معرفی شده از سوی طیف مورد اشاره را تنها می‌توان در حد و اندازه «چک وعده‌دار» تلقی کرد زیرا مروری گذرا به این وعده‌ها، نشان می‌دهد که بیشترین آنها از نوع «وعده‌های نسیه» است و به «چک‌های وعده‌دار» شبیه است و فقط هنگامی دارای ارزش خواهد بود که در زمان و تاریخ مندرج در چک، قابلیت نقد شدن داشته باشد و در غیر این صورت برگه‌های خالی از اعتبار خواهند بود. بخوانید!


لاریجانی رییس مجلس بماند بهتر است

عباس عبدی در روزنامه شرق نوشت: من خیلی خوشبین هستم که اصلاح‌طلبان وارد چالش انتخاب رئیس مجلس نشوند. نکته اینجاست که اگر آقای لاریجانی همچنان رئیس مجلس باقی بماند، بین آنها اعتماد بیشتری هست و انداختن آقای لاریجانی از ریاست مجلس، شکاف و معضل بیشتری درست می‌کند.‌


ادعای مولاوردی دروغ است؛ قوه قضائیه رسیدگی کند

زهره طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با اشاره به صبحت‌های معاون زنان ریاست جمهوری درباره وجود یک روستا در سیستان و بلوچستان که همه مردان آن اعدام شده‌اند گفت: من فکر می‌کنم کسی که عضوی از هیأت دولت است و در داخل نظام قرار گرفته، باید تلاش کند تا مشکلات موجود را در داخل هیأت دولت حل کند.وی افزود: هرکسی با داشتن یک حاشیه امنی به عنوان حضور در کابینه دولت، نمی‌تواند نظام را در معرض اتهام قرار دهد و خوراک دستگاه‌های حقوق بشری را فراهم کند.نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات و اسلامشهر اظهار داشت: قوه قضاییه باید به طور جدی به این پرونده ورود پیدا کند و تکلیف این قضیه را حل کند، ضمن اینکه اگر بر فرض محال چنین روستایی وجود داشته باشد، باید از خانم مولاوردی پرسید که چه اقدامی برای مصون ماندن زنان این روستا از آسیب‌های اجتماعی انجام داده است.طبیب‌زاده ادامه داد: مولاوردی با این اظهارات از خودش سلب صلاحیت کرده، چرا که اگر کسی در یک جایگاهی حضور دارد باید از حیثیت آن جایگاه دفاع کند.وی با بیان اینکه من فکر می‌کنم ادعای مطرح شده توسط خانم مولاوردی دروغ است گفت: قوه قضاییه باید به صورت جدی به این موضوع رسیدگی کند تا کسی در جمهوری اسلامی جرات اشاعه اخبار کذب را نداشته باشد و اگر این خبر صحیح باشد خود خانم مولاوردی زیر سوال است که چرا برای زنان این روستا کاری انجام نداده است؟این خبر در سایت راه دانا منتشر شده است.


گزینه‌های اصولگرایان و اصلاح طلبان برای ریاست مجلس دهم

رئیس سابق ستاد انتخابات کشور به تحلیلی از وضعیت ریاست مجلس دهم و گزینه‌های ریاست مجلس پرداخت و در همین رابطه ضمن ابراز امیدواری برای راه یافتن حجت‌الاسلام میرتاج الدینی عضو ائتلاف اصولگرایان به مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر "حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی" در دور دوم انتخابات به مجلس راه پیدا کنند، به‌نظر می‌رسد شانس جدی برای ریاست مجلس دهم دارد، از سوئی، گزینه دیگر پیشروی اصولگرایان برای ریاست مجلس شورای اسلامی، "حمیدرضا حاجی‌بابایی" است که سابقه مدیریتی، سابقه وزارت و سابقه هیئت رئیسه مجلس را در کارنامه خود دارد.

مرتضوی خاطرنشان می‌کند: در عین حال اگر جریان اصلاحات بتواند مستقلین را به سمت خود هدایت کند، شاید بتواند ریاست مجلس شورای اسلامی را به‌دست آورد که گزینه‌های آنان نیز "علی لاریجانی" و "محمدرضا عارف" است؛ البته باید در نظر داشت که آقای لاریجانی در صورتی که بتواند نظر اصولگرایان را به‌خود جلب کند، در مجلس دهم نیز شانس جدی برای ریاست خواهد داشت.این سخنان در گفتگو با تسنیم بیان شده است.


احضار فاطمه هاشمی به دادسرای فرهنگ و رسانه

وکیل مدافع فاطمه هاشمی رفسنجانی می‌گوید موکلش به شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده است.سید محمود علیزاده‌طباطبایی در پاسخ به این سئوال که فاطمه هاشمی از احضار به دادسرا خبر داد و گفته وکیلش پیگیر ماجراست اظهار کرد: به شعبه دادسرا مراجعه کردم اما چون سرشان شلوغ بود گفتند هفته دیگر مراجعه کنم. وکیل مدافع فاطمه هاشمی با بیان اینکه فردا (دوشنبه) به دادسرا مراجعه خواهد کرد گفت موکلش به شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده است اما علت احضار هنوز مشخص نیست.پیشتر عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز اعلام جرم دادستانی علیه فاطمه هاشمی را نادرست خوانده و درباره احضار وی به دادسرا به دلیل اظهارنظر علیه یک مقام قضایی گفته است: این موضوع جدیدی نیست و قضیه برای دو سال پیش است.این خبر در تسنیم منتشر شده است.


ورود سریع به رقابتهای انتخاباتی شوراها و ریاست جمهوری

عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان با اشاره به اینکه بعد از دور دوم انتخابات مجلس باید بلافاصله وارد فضای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در سال 96 شویم، گفت: در سال 96 نیز دو انتخابات مهم در پیش رو قرار دارد و در 13 ماه باقی‌مانده باید به درستی برای این انتخابات برنامه‌ریزی صورت بگیرد. باید در مجلس وعده‌ها و تعهداتی که به مردم دادیم را اجرا کنیم. این تعهد محدود به کسانی که وارد مجلس شدند نیست بلکه به کل جریان اصلاحات مربوط می‌شود. مهم‌ترین مسائل یعنی مساله معیشت مردم و رفع مشکل بیکاری باید مورد توجه کل ارکان این جریان قرار بگیرد. ما اعتقاد داریم پس از انتخابات رقابت تمام شده و زمان رفاقت است تا با همراهی یکدیگر برای دغدغه‌های مشترک تلاش کنیم.این سخنان عارف در ایسنا منتشر شده است.


دستور عدم مصاحبه نمایندگان «گمنام» تهران با رسانه

شورای عالی اصلاح طلبان، اعضای بی تجربه فهرست انتخاباتی خود را از مصاحبه منع کردند.پیگری ها نشان می دهد که افراد اثرگذار در اتاق فکر شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات به این تحلیل رسیده اند که «ترکیب ناهمگون لیست امید در مجلس، «باز» شده و هویت جمعی آن را تبدیل به هویت فردی خواهد نمود و همچنین دستور عدم مصاحبه به افراد جوان و ناآشنای لیست با رسانه های جریان اصولگرا را برای جلوگیری از تکرار مصاحبه پروانه سلحشوری داده اند تا شرایط جدید سیاسی و محورهای سخنان آنان تنظیم شود.»با شرایط جدید نمایندگان مجلس دهم از «بیرون» بهارستان مدیریت خواهند شد و نگرانی ها برای کاهش «استقلال رای»، «نظارت بر دولت» از سوی این افراد وجود دارد.این ادعا توسط سایت پارس منتشر شده است.


شکایت فراکسیون زنان مجلس از قاضی پور

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای این فراکسیون نامه اعتراضی به کمیسیون اصل 90 مجلس و هیات رییسه در مورد سخنان نادرقاضی پور نماینده ارومیه و اهانت های وی تنظیم کرده اند که به زودی ارسال می شود.حلیمه عالی افزود: این سخنان نه تنها به بانوان مجلس بلکه توهین به همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.وی افزود: از نظر آقای قاضی پور مجلس شورای اسلامی چگونه جایی است که این گونه سخن می گویند؟این نماینده مجلس نهم با تاکید بر اینکه باید با این گونه اقدامات برخورد جدی شود، اظهار داشت: باید این برخورد صورت بگیرد تا افرادی که می خواهند به نوعی مسئولین و برگزیدگان مردم را زیر سوال ببرند، متوجه باشند که دیگر این کار را نکنند.عالی اضافه کرد: این نوع صحبت های آقای قاضی پور در مورد مقام زن، اصلا صحیح نیست و تمام نکاتش جای بحث دارد.چندی پیش فیلمی از نادر قاضی پور نماینده ارومیه در فضای مجازی متنشر شد که وی در این فیلم به بانوان مجلس توهین کرده است.این خبر در ایرنا منتشر شده است.


شکایت دولت علیه برخی نمایندگان مجلس

حجةالاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نود و سومین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا 4 نفر از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور، مواردی را در خصوص وجود رانت‌خواری و ویژه‌خواری در نزدیکان و منصوبان به دولت به ویژه قراردادهای جدید نفتی مطرح کردند و اینکه آیا این مطالب صحت دارد یا خیر و گزارشی در این خصوص به دستگاه قضایی رسیده است یا خیر و همچنین آیا آن طور که دولت اعلام کرده بود، نسبت به مطالب مطرح شده از سوی این نمایندگان شکایتی را طرح کرده یا خیر، اظهار کرد: در اینکه آن نمایندگان رونوشتی از نامه خود یا گزارشی را به دستگاه قضایی ارائه کرده باشند یا خیر، اطلاعی ندارم. همچنین در مورد اینکه این موارد و مسائل صحت دارد یا خیر، الان نمی‌توانم اظهارنظر کنم و باید دید مستندات آنها چیست.معاون اول قوه قضاییه از شکایت دولت نسبت به برخی نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: نمی‌دانم شکایت صورت گرفته مربوط به این نامه است یا خیر، زیرا غیر از نامه، برخی افراد نیز اظهاراتی را مطرح کرده بودند.این اظهارات در تسنیم منتشر شده است.


نظر شهرام جزایری درباره اعدام بابک زنجانی

پس از اینکه سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد بابک زنجانی به اعدام محکوم شده است، شهرام جزایری در گفت و گویی گفت:« امروز شاهد صدور حکم غیر قطعی اعدام برای بابک زنجانی بودم. اولا که این حکم دادگاه محترم بدوی طبق قانون غیر قطعی است و هنوز هیچ جرمی علیه ایشان در دادگاه صالحه به اثبات قطعی نرسیده و متهم حق دارد در پناه قانون از امنیت لازم برخوردار باشد. »وی افزود:« ثانیا همگی ما باید به روند رسیدگی های قضایی و اجرای عدالت در دادگاه ها اعتماد کنیم لذا باید صبوری داشت تا حکم نهایی و قطعی مشخص شود.» جزایری در ادامه توضیحات خود گفت:« ثالثا اگر گفته ها و شنیده ها درست باشد که بابک زنجانی در دوران تحریم خدمات شایسته ای به کشور داشته و انشاالله اگر بتواند تا قبل از قطعیت حکم، اموال بیت المال را اعاده کند به نظر بنده حتما ایشان مشموا رافت اسلامی خواهد شد و قطعا این حکم اجرا نمی گردد، در غیر این صورت کار این متهم دشواتر خواهد بود. این خبر در خبرآنلاین منتشر شده است.


توصیه وزیر بهداشت به پلیس!

دکتر سید حسن هاشمی در یازدهمین همایش روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا که با حضور سخنگوی دولت و رییس پلیس راهور ناجا در ستاد مرکزی ناجا برگزار شدخطاب به ماموران پلیس راهور گفت که اگر به جای آنها بود، از شماره‌گذاری خودروهایی که بیشترین آسیب را به شهروندان رسانده‌اند، جلوگیری می‌کردم. گزارش این همایش را ایسنا منتشر کرده است.


نماد اصول گرایی «مهدوی کنی» بود نه «زاکانی»

«وقتی چاشنی ادب و اخلاق و احترام و تواضع و گفتمان منطقی را با برخورد تند درهم می آمیزیم، امثال علی لاریجانی می شوند ضد اصولگرایی و چهره هایی از جبهه پایداری می شوند نماد اصولگرایی». نماد اصولگرایی زاکانی نیست ، نماد اصولگرایی مرحوم مهدوی کنی بود و فرق بین این دو گفتمان بسیار زیاد است. این سخن را منصور حقیقت پورنماینده اصول گرای مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار عصر ایران و در تشریح دلایل شکست اصولگرایان در تهران در انتخابات مجلس دهم برزبان آورده است.


انتقاد آیت الله مصباح از برخی روحانیون

آیت الله مصباح در دیدار جمعی از اعضای شورای دبیرخانه کانون مساجد استان قم گفت: این تفکر فقط مخصوص مارکسیست‌ها نیست و برخی متدینین ما هم گمان می‌کنند که همه چیز با رفع تحریم‌ها حل می‌شود و با رونق اقتصادی همه چیز تمام می‌شود؛ اگر چه که نباید از مادیات غفلت کرد ولی نباید تمام امید ما به مادیات باشد. وی با بیان این که در کلمات امام هم این تفکر وجود داشته است، افزود: متأسفانه برخی روحانیون و جا افتاده‌های متدین ما این حرف‌ها را می‌زنند؛ مادیات یک ضرورت موقت است و ما برای پیشرفت نیاز به علم و عمل داریم. این خبر را انتخاب منتشر کرده است.


انتقاد شدید ازرفتار برادر رئیس جمهور

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری روزنامه‌نگار و مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از رفتار شاهانه حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رئیس جمهور انتقاد کرد و از حسن روحانی خواست وی را تأدیب نماید.این کارشناس مسائل فرهنگی با تأکید بر لزوم برخورد ریشه‌ای با معضلات اجتماعی و اخلاقی نوشت: مفاسد اقتصادی و رفتارهای زشت غیراخلاقی و بی‌ادبی، آرام آرام گسترش پیدا می‌کنند و به فتنه‌ها و مصیبت‌های بزرگ می‌رسند!

انتقاد شدید از رفتار برادر رئیس جمهور/ شکایت دولت علیه برخی نمایندگان مجلس/ گمانه‌زنی درباره رئیس آینده خبرگان/ توصیه وزیر بهداشت به پلیس!

حواشی حرکات ظریف و الجبیر

پیش از آن که اجلاس فوق العاده سازمان همکاری های اسلامی در جاکارتا شروع شود، محمد جواد ظریف روی مبلی در لابی ' جاکارتا کانفرنس سنتر' نشسته بود که عادل الجبیر همتای سعودی او و هیات همراهش وارد ساختمان شدند.علی القاعده باید الجبیر از کنار ظریف عبور می کرد ولی به محض ورود او به لابی، ظریف از جای خود برخاست و به سمتی دیگر رفت.لحظاتی بعد، وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی به گوشه ای از سالن رفتند که عکس یادگاری بگیرند. ابتدا ظریف پیش از الجبیر در جمع وزیران ایستاد و الجبیر به سمتی دیگر و جدای از ظریف ایستاد که حساسیت خبرنگاران را برانگیخت.با این حال، این دو وزیر خارجه پس از عکس یادگاری با هم مواجه شده و با یکدیگر دست دادند. این گزارش را خبرنگار ایرنا از جاکارتا منتشر کرده است.


عذرخواهی دوباره ضیا درباره رفتارش

سیدعلی ضیا که به عنوان یکی از گزینه‌های برترین مجریان سال در برنامه سه ستاره شبکه سه حاضر شده بود، درباره اتفاقات بعد از حاشیه‌های داربی گفت: «من بعد از آن جریان هم از پرویز مظلومی معذرت‌خواهی کردم و باز هم از هر کس که با رفتار من آزرده شده، معذرت می‌خواهم. بعد از آن اتفاق هم یک بار در میدان شهرک غرب اتفاقی ایشان را دیدم و با هم عکس گرفتیم.»ضیا که مجری برنامه یک یک ویژه برنامه سال تحویل شبکه یک است، در ادامه خبر داد: «پرویز مظلومی در یک یک میهمان من است. در آن برنامه درباره تمام اتفاقاتی که بعد از داربی افتاد صحبت می‌کنم.»او همچنین در صحبتی با هواداران استقلال گفت: «باید بگویم همه استقلالی‌ها را دوست دارم. تیمشان را هم خیلی خیلی دوست دارم اما می‌توانم بگویم هر اتفاقی بیفتد پرسپولیسی خواهم ماند.»این گزارش را خبرآنلاین منتشر کرده است.


حکم فقهی رئیس قوه قضائیه درباره شکار

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه صبح امروز در مراسم افتتاح سومین همایش ملی حقوق محیط زیست در محل سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از دیگر بحث‌ها موضوع شکار حیوانات است و من به‌شخصه معتقدم شکار حرام است مگر برای غذا خوردن وگرنه اینکه یک شکارچی تفنگی روی دوشش بیندازد و در کوه به دنبال کبک و آهو باشد اشکال دارد و حرام است.گزارش این خبر را فارس منتشر کرده است.

متهمان حمله به سفارت آزاد شدند جز دو نفر

سخنگوی قوه‌قضائیه در نشست امروز خود علاوه بر اخبار مهمی که درباره پرونده بابک زنجانی بیان کرد به سرنوشت متهمان پرونده حمله به سفارت عربستان هم اشاره کرد و گفت: پرونده 4 نفر از متهمان حمله به سفارت عربستان در دادسرای ویژه روحانیت است که از آزادی آنها خبر ندارم اما همه کسانی که در دادسرای تهران بودند به جز 2 نفر بقیه با قرار مناسب تا روز دادگاه آزاد هستند. خبرگزاری فارس گزارش این نشست خبری را منتشر کرده است.


مایلی‌کهن همه را از دم تیغ گذراند

محمد مایلی کهن پس از درگیری لفظی‌ امروزش با علی کفاشیان یک بار دیگر به محمد دادگان، رییس سابق فدراسیون فوتبال حمله کرد. او درباره اظهارات امروز دادگان گفت: باید نقدی هم در مورد آقای دادگان داشته باشم. او در زمان ریاست صفایی فراهانی می‌گفت چرا 4 خبرنگار به نام‌های جهانگیر کوثری، اردشیر لارودی، منوچهر زندی و خوانساری ماهانه از فدراسیون پول می‌گیرند اما خود دادگان 300 خبرنگار را به آلمان اعزام کرد. اصلا دادگان چطور رییس فدراسیون بود؟ او اضافه کرد: دادگان مسئول برگزاری جشن ازدواج دانشجویان در دانشگاه شهید بهشتی بود که در این مراسم محمد خاتمی هم حضور داشت. در همان هنگام دادگان به خاتمی گفته بود که من نباید اینجا باشم بلکه جای من فدراسیون فوتبال است. خبرگزاری ایسنا این خبر را منتشر کرد.


شکست پدرخوانده‌ها از بانوان جوان

در حالی که بسیاری مردم اصفهان اعتقاد داشتند زوج کامران و اخوان در صدر نمایندگان اصفهان به مجلس راه خواهند یافت و از میان سه نماینده باقی مانده نیز رقابت بین گروه های مختلف اصولگرا خواهد بود، سه اصلاح‌طلب در کنار دو اصولگرا نمایندگان اصفهان را در مجلس آینده تشکیل دادند. اگر از فولادگر که گزینه مشترک بین فهرست اصولگرایان و صدای ملت بود صرف نظر کنیم، دو زن جوان معادلات سیاسی اصفهان را به هم زدند و اجازه ندادند گزینه‌هایی مثل مقتدایی و کامران، دوران نمایندگی خود را تکرار کنند. سالک، سرلیست فهرست اصولگرایان با اختلافی ناپلئونی در آخرین خانه ممکن نمایندگان برای ورود به پارلمان دوران نمایندگی خود را تمدید کرد تا جبهه پایداری در اصفهان نیز نماینده داشته باشد. این خبر در خبرگزاری ایلنا منتشر شد.


گمانه‌زنی درباره رئیس آینده خبرگان

سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جریان اصلاحات امتحان بدی داد و اخلاقی عمل نکرد. در کرمان جریان اصلاحات، دروغی نبود که علیه این طلبه ناچیز در فضای مجازی نگفته باشند؛ بنابراین دراین مقطع ولو جریان اصلاحات کسانی را آورده باشند، بنده نمره قابل قبولی به آن ها نخواهم داد. اما هرگز افراد منتسب به اصلاح طلبی را به بی دینی متهم نمی‌کنم، حساب افراد از حساب جریان جداست، این را هم شما بدانید که نه اصلاح طلبی نه اصولگرایی حزب یا گروه نیست، یک جریان تخمینی است و نمی‌‌شود همه آدم‌های منتسب به این دو جریان را یک جور دانست، من به اصلاح طلبان متدین که ارزش های دینی را حفظ می‌کنند احترام می گذارم، ولی درمجموع که نگاه می کنم، می بینیم که دراین دوره در کرمان که بنده بودم، نمره بدی آوردند ولی دردیگر استان ها نمی توانم قضاوت کنم چون اطلاع ندارم. رئیس مجلس خبرگان پنجم، با توجه به این که برای انتخاب هیات رئیسه، چهار بار انتخابات وجود خواهد داشت، دست کم در دو سال اول از جنس آیت الله مشکینی، آیت الله مهدوی کنی، آیت الله یزدی و امثال اینها خواهد بود. بنده خودم را در شان ریاست خبرگان نمی دانم، حالا که گذشته می گویم ، مرحوم آیت الله خزعلی برای همین دوره اخیر مرا خواست، از من تقاضا کرد که برای ریاست خبرگان کاندیدا شوم و من به ایشان گفتم با همه احترامی که برای شما قائل هستم و شما را استاد خودم می دانم، خودم را در شان ریاست نمی دانم ، پیرمردهای بزرگواری که در خبرگان هستند، مجلس خبرا، مجلس خبرگان مجلس چنینی است، بنابراین، من همین جا به شما قول می دهم که سید احمد خاتمی کاندیدای ریاست خبرگان نیست. این گفت‌وگو در شبکه خبری العالم منتشر شد.


در صورتی استعفا می‌دهم که خدا مرگ من را برساند

آیت‌الله سید هاشم بطحائی گلپایگانی، شایعات مطرح شده درباره کناره‌گیری‌اش از پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را تکذیب و اظهار کرد: این شایعه‌ها کار دشمن ملت ایران است که می‌خواهند وحدت و یکپارچگی که در 22 بهمن و 7 اسفند چشم دشمن را خیره کرد کمرنگ کنند. ملت ایران و به خصوص مردم شریف تهران بزرگ حماسه‌ای تاریخی آفریدند و امروز شایعه‌هایی مطرح می‌شود که من می‌خواهم استعفا بدهم. مگر من خائن به رای مردم هستم که رای مردم را از دست بدهم؟ من اگر می‌خواستم انصراف بدهم اصلا شرکت نمی‌کردم. چرا قدر ملت شریف را ندانیم؟ دشمن خود شایعه هایی درست می‌کند و خودش هم به آن‌ها جواب می‌دهد. بنده در یک صورت استعفا می‌دهم که خدا مرگ من را برساند و گرنه تا در قید حیات هستم نسبت به امانت مردم پایبند و وفادار هستم و وظیفه خود را بر حسب بندگی انجام خواهم داد.این گفت و گو در ایسنا منتشر شد


روایتی از پشت‌صحنه گفتگوی رشیدپور با ظریف

رشیدپور نوشت: «خوشحالم که گفت‌وگو با دکتر ظریف توجه بخش عظیمی از شما مخاطبان فرهیخته را جلب کرده. البته برخنظرهای منتقدانه را هم خواندم که اگر لازم باشد در فرصتی دیگر پاسخ خواهم داد. فعلا می‌خواهم چند نکته جالب از پشت صحنه برنامه بگویم. طبیعی است که حاشیه‌های گفت‌وگو با مهمان ارزشمندی مانند وزیر خارجه مملکت، برای اقشار مختلف مخاطبان جذاب باشد. یک) تیم حفاظت ایشان بسیار مودب بود. برای بازدید از هر قسمت از دفتر کار من، 10 بار اجازه می‌گرفتند. این شکل برخورد واقعا تعیین‌کننده و فرهنگ‌ساز است.دو) حضور نیروهای حفاظتی در کوچه استودیو شک همسایه‌ها را برانگیخته بود. هرکدام سعی می‌کردند که اصل ماجرا را بفهمند. صبح روز بعد در اطراف محل کارمان شایعه شده بود که دیشب رئیس‌جمهور به دیدار رشیدپور آمده! فکر کن ...سه) پس از ورود وزیر خارجه، فیلمبردار پشت صحنه با جدیت ایشان را تا دم در سرویس بهداشتی تعقیب کرد! دکتر ظریف لبخند زد و گفت اگر اجازه بدهید دست و صورتم را بشویم!چهار) مهمان برنامه‌مان نه اهل چای بود و نه نسکافه ولی تا دلتان بخواهد میوه را دوست دارد.پنج) آقای ظریف مشغول پوست‌کندن میوه بود که آقای جابرانصاری تماس گرفت. چند نکته مهم درباره مراسم تقدیر از خبرنگاران هماهنگ کردند. آقای وزیر جناب سخنگو را «جابر جون» خطاب می‌کرد.شش) آقای دکتر گفت‌وگوهای سیاسی دید در شب را دیده بودند و نظرهای جالبی در مورد برخی از آنها داشتند. مثل ست بودن رنگ عبای آقای رسایی با مبل‌های دکور برنامه.هفت) قبل از شروع ضبط، دکتر ظریف گفت که هیچ خط قرمزی برای طرح پرسش ندارد. گفتند که هر چه دوست دارید بپرسید. بعد از پایان برنامه هم هیچ حساسیت و ملاحظه‌ای نسبت به مطالب مطرح‌شده نداشتند.هشت) اواسط کار، شارژ لب‌تاپ متصل به ال‌ای‌دی‌های برنامه تمام شد. من نگران بودم که چگونه کلام پر حرارت جناب وزیر را قطع کنم که ایشان با طنازی خاص اصفهانی‌ها ناگهان گفتند بینندگان محترم ظاهرا شارژ لب‌تاپ تمام شده و باید این چند جمله را مجددا ضبط کنیم.نه) عکاس برنامه قبل از آغاز ضبط به مهمان گفت که آقای ظریف لطفا بخندید. از همان خنده‌های معروف. آقای ظریف هم پاسخ داد که آخر خنده دلیل می‌خواهد و البته بلافاصله با صدای بلند خندید!ده) پس از پایان ضبط با حوصله فراوان و علیرغم خستگی با تک‌تک عوامل برنامه عکس یادگاری گرفت و با لبخند و شوخی استودیو را ترک کرد.» این نوشته رشید پور در انال تلگرامی «دید در شب»،منتشر شد


خاطره ابطحی از دیدار آیت الله طبسی با رئیس دولت اصلاحات

ابطحی در بیان خاطراتی از آن دوران گفت: بنده مشهدی هستم و به دلیل اینکه طلبه و خواهرزاده شهید هاشمی‌نژاد بوده‌ام و در مبارزات سیاسی مشهد حضور داشتم لذا ارتباط دیرینی با آیت‌الله واعظ طبسی داشتم. وی در ادامه بیان خاطرات خود گفت: آخرین باری که به صورت رسمی‌تر خدمت مرحوم طبسی رسیدم بعد از پایان دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی بود که خیلی وفادارانه دعوتی از آقای خاتمی به مشهد کردند و خیلی گرم و صمیمی از وی پذیرایی کردند و میزبان وی شدند، در محل اقامت آقای خاتمی به دیدن وی آمدند و وی را به صرف ناهار دعوت کردند، در حضور آقای خاتمی از خاطرات و حرف‌های گذشته‌ای که با بنده داشتند سخن گفتند. این خبر در خبرگزاری استان منتشر شد.


انتقاد شدید شیخ حسین انصاریان از وضعیت مداحی

بعد از آیت‌الله مکارم شیرازی، شیخ حسین انصاریان هم از وضعیت مداحی در ایران انتقاد کرده است؛ او که در چهاردهمین همایش تکریم بانوان قرآن‌پژوه در سالن همایش‌های برج میلاد تهران سخن می‌گفت با انتقاد از پیشی‌گرفتن جایگاه مداحان نسبت به وعاظ درس‌دیده حوزه، گفت: این آسیب سنگینی است که وقتی یک واعظ درس‌دیده و حوزه‌دیده برای سخنرانی در محفلی در تهران دعوت می‌شود، مردم بیرون از مراسم موج می‌زنند تا این واعظ هرچه زودتر برود و به جای او مداح بیاید. انصاریان با طرح این پرسش که چرا دین ما مداح‌محور شده است؟ افزود: مداحی خوب است، اما چه‌ مقدار؟ مداح چقدر می‌تواند مردم را با قرآن آشنا کند؟ جایگاه مداحی در کشور نباید این‌گونه باشد که فضا، یک عالم درس‌خوانده را دفن کند و شعر را جای آن بگذارد. جایگاه مداحان با آمدن دولت احمدی‌نژاد به‌ویژه در فضای سیاسی، ناگهان ارتقایی ویژه یافت تا جایی که دولت نخست او به دولت مداحان معروف شد. سال ٨٤ محافل برخی مداحان معروف، محل حمله به هاشمی‌ رفسنجانی و محمدباقر قالیباف شده بود. اگرچه همین مداحان بعدا بر دولت احمدی‌نژاد هم شوریدند که به دعوای بین آنها و حلقه نزدیک به احمدی‌نژاد و سخنان تندی که علیه اسفندیار رحیم‌مشایی بر زبان راندند، منجر شد و در نهایت کار به شکایت دو طرف به مرجع قضایی کشید، اما این نخستین‌بار نیست که روحانیون از وضعیت مداحی و مداحان در کشور گله می‌کنند. این خبر در روزنامه شرق منتشر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار