مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری لرستان :
غلامرضا سلیمانی مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری لرستان گفت: دربحث ظرفیت های گردشگری ومیراث فرهنگی یکی ازقوی ترین استانهای کشور هستیم وتنوع آب وهوایی ،وجود دریاچه ها وتالاب ها ، وجود بیش از 5000 آثار طبیعی ،تاریخی وفرهنگی درسطح استان که حدود 2300 تا از آنها به ثبت ملی رسیده است، استان لرستان را به عنوان یکی از قوی ترین استانهای کشور دربحث میراث فرهنگی وگردشگری تبدیل کرده است.
کد خبر: ۱۹۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵ 09 March 2016


به گزارش تابناک لرستان ، غلامرضا سلیمانی مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری لرستان گفت: دربحث ظرفیت های گردشگری ومیراث فرهنگی یکی ازقوی ترین استانهای کشور هستیم.

وی که روزسه شنبه 18اسفندماه در نشست ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان پلدخترسخن می گفت با اشاره به تنوع آب وهوایی لرستان وشرایط اقلیمی شهرستان پلدختربیان کرد:تنوع آب وهوایی ،وجود دریاچه ها وتالاب ها ، وجود بیش از 5000 آثار طبیعی ،تاریخی وفرهنگی درسطح استان که حدود 2300 تا از آنها به ثبت ملی رسیده است، استان لرستان را به عنوان یکی از قوی ترین استانهای کشور دربحث میراث فرهنگی وگردشگری تبدیل کرده است.

وی افزود:این میراث تاریخی وفرهنگی وطبیعی باعث دو چندان شدن میل گردشگری در لرستان می شود.

سلیمانی با اشاره به موقعیت توپوگرافی پلدختروفقدان کمربندی وارتباط آن با استانهای خوزستان وایلام وتردد سنگین در جاده های اصلی آن ،تصریح کرد: حجم سنگین ترافیک در ایام نوروزکار پلیس پلدختر را دوچندان می کند.

وی با اشاره به فعالیت ستاد تسهیلات نوروزی عنوان کرد:دستور العمل اجرایی این ستاد به همه فرماندارن شهرستانهای استان وهمچنین به اعضایی که عضو این ستاد هستند ابلاغ شده است.

سلیمانی با اشاره به وجود 10 کمیته وکارگروه درستاد تسهیلات نوروزی تصریح کرد: کارگروه ها باید جلسات داخلی خودراگرفته وسپس جمعبندی اقداماتشان را ارائه دهند.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری لرستان در ادامه به مبحث وضعیت اسکان مسافران نوروزی اشاره کرد وگفت: ، یکی از نگرانی هایی که گردشگران ومسافران نسبت به استان ما دارند بحث اسکان مسافران است.




وی با اشاره به مشکلات زیرساختهای اسکان گردشگران درلرستان ، یادآور شد: در سنوات گذشته مشکلاتی داشتیم که با ورود استاندارلرستان جناب هوشنگ بازوند این استان به عنوان مقصد گردشگری دریک شعاع راهبردی تعریف شد واکنون نیزتمام برنامه ریزی ها در این خصوص درحال انجام است.

سلیمانی ادامه داد: ارائه پکیچ های تشویقی برای سرمایه گذاران ازجمله بحث تامین زمین به صورت رایگان برای احداث هتل چهارستاره وپنج ستاره ،بحث عوارض شهرداری ها واستفاده از صندوق توسعه ملی برای معرفی کسانی که قصدوروود به این عرصه را دارندباعث شده است که استان جهش های مضاعفی در این زمینه داشته باشد.

وی با اشاره اینکه برای حل مشکل اسکان مسافران نوروزی به یکسری هتل آپارتمان ها ومراکز اقامتی روستایی مجوزداده ایم افزود: می توان مانندشهرستانهای گردشگرپذیردراستانهای دیگرازمنازل استیجاری مردم پلدختر نیزبرای حل مشکل اسکان مسافران استفاده کرد که این خود کمکی به اقتصاد ومعیشت مردم منطقه نیزمی باشد.

سلیمانی همچنین از اداره ورزش وجوانان خواست تا برای اسکان مسافران نوروزی در مواقع ضروری همچون شرایط بد آب وهوایی سالنهای ورزشی را در اختیار مهمانان نوروزی قرار دهد.

وی با بیان اینکه بحث توریسم وگردشگری معطوف به ایام نوروز نیست تصریح کرد: باتوجه به شرایط خوب کشورازلحاظ امنیتی ، نشریات اروپایی ایران را به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری خود معرفی کرده اند.

سلیمانی با اشاره به چالش های امنیتی که گروه های تروریستی وتکفیری دربرخی از کشورهای خاورمیانه ایجاد کرده اند اظهارداشت: این شرایط باعث گردیده که میل گردشگری به ایران دو چندان شودوبه گفته خود این نشریات ورود گردشگران به ایران 12 درصد ودر دنیا 4درصد بوده که این میزان در کشورما سه برابر متوسط کل دنیاست.

وی با بیان اینکه یک سونامی گردشگری در حال اتفاق است اشاره کرد: این شرایط یک فرصت برای ایران ومخصوصا استان لرستان است وشهرستان پلدختربه خاطر مو قعیت خاصش چون در ورودی استان است می تواند از آن بهره ببرد.

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان لرستان بحث توریست وگردشگری را عاملی برای اشتغالزایی ودرآمدزایی برشمردوبا اشاره به معضل بیکاری در لرستان وشهرستان پلدخترگفت: به کار گرفتن سرمایه گذاران در بحث زیرساختها ومراکز اقامتی برای اسکان مسافران وگردشگران با همکاری مدیران ومسئولین شهرستانها فرصت خوبی برای اشتغال پایداراست.

سلیمانی به مصوبات کارگروه گردشگری وبحث ایجاد بازارچه های صنایع دستی درآن اشاره کردوتصریح کرد: در خرم آباد حدود60 غرفه در مجموعه باغ گلستان وچند نقطه دیگر از شهر انجام شده است.

وی با اشاره به هماهنگی بین هلال احمر وشهرداری ها وبیان اینکه هلال احمرخرم آباد 250 چادر برای اسکان مسافران درداخل پارک ها به شهرداری تحویل داده است خواستار تعامل هلال احمرو شهرداری پلدختربرای اسکان مسافران نوروزی شد.

وی افزود:در بحث پارکها ما یک نامه ایی با امضای استاندار برای شهرداری ها ارسال کردیم که 500 متر زمین رابه این امر اختصاص دهند.

سلیمانی با اشاره به احداث بازارچه صنایع دستی در استان گفت: به خاطرموقعیت شهرستان پلدختر در مسیرجاده اصلی ، این شهرستان می توانددارای یک یک بازارچه صنایع دستی دائم شود تا با ساخت غرفه ها ی آن شغل پایدار برای صنعتگران شهرستان ایجاد نماییم .

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان لرستان با اشاره به مبحث معرفی جاذبه های گردشگری لرستان گفت: تابلو ها دردست مرمت وباز سازی هستند وهمچنین یکسری فعالیتها برای معرفی جاذبه های گردشگری لرستان در مسیر جاده تهران وقم واراک بوسیله قراردادن یکسری تابلو ها انجام گرفته است.

وی ادامه داد: در بحث معرفی ظرفیت ها وجاذبه های گردشگری لرستان فیلمهای دو زبانه انگلیسی وفارسی را نیزتهیه کرده ایم که در شبکه های معتبر پخش خواهد شد.

غلامرضا سلیمانی در پایان خواهان ساماندهی ورودی شهرها توسط شهرداری ها ،فعالیت دهیاری 12 روستایی که هدف گردشگری در شهرستان پلدختر هستند ودیگر کمیته های ستاد تسهیلات نوروزی برای خدمت به مسافران نوروزی وگردشگران شد.

گفتنی است که در این نشست هرکدام از مسئولین واعضای ستاد تسهیلات نوروزی پلدختر به ارائه برنامه ها وراهکارهای خود در این زمینه پرداختند.

خبرنگار: رضا جودکی نژاد


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار