امیری در گفتگو با تابناک کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد:
رئیس هیئت کوهنوردی استان:در اکثر نقاط این استان ما با اولین نقطه صعود کمتر از ده دقیقه فاصله داریم و در کمترین زمان ممکن به نقطه شروع کوهنوردی می رسیم که این خود از پتانسیل های بالای کوهنوردی در استان است
کد خبر: ۱۹۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ 11 March 2016
کرامت الله امیری در گفتگو با تابناک کهگیلویه وبویراحمد، به تشریح برنامه ها و عملکرد هیات کوهنوردی استان کهگیلویه و بویر احمد پرداخت.
رئیس هیئت کوهنوردی استان با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد قطب کوهنوردی ایران است گفت: در اکثر نقاط این استان ما با اولین نقطه صعود کمتر از ده دقیقه فاصله داریم و در کمترین زمان ممکن به نقطه شروع کوهنوردی می رسیم که این خود از پتانسیل های بالای کوهنوردی در استان است.
رئیس هیئت کوهنوردی استان در ادامه به موضوع کوه دنا پرداخت و افزود حمایت همه جانبه از این کوه وظیفه همه است اما ما به عنوان کسانی که مرتب با این کوه ارتباط داریم تمام تلاش خود را جهت حمایت از این کوه به کار گرفته ایم و با صحبت هایی که با رئیس محیط زیست و منابع طبیعی انجام داده ایم قرار است با همکاری هم برنامه ریزی های منظمی برای حمایت از دنا انجام دهیم.
 امیری در ادامه نسبت به تخریب طبیعت زیبای دنا هشدار داد و گفت: اگر کسانی که به تفریح و کوهنوردی می روند زباله های خود را به محل های دفن زباله برنگردانند بزودی شاهد تخریب طبیعت زیبای این کوه خواهیم بود.همچنین برای روزهای آینده که فصل بهار است و طبیعت گردی های محلی به اوج خود می رسد باید چاره ای اندیشید.
وی به برخی کارهای مجموعه خود در زمینه فرهنگ سازی اشاره کرد و گفت: ما سعی کردیم با درست کردن کاتولیک قله های استان  شامل ارتفاع مسیر صعود، مدت روز ، را برای کوهنوردان و جهانگردان مشخص کرده و تحویل ادارات ورزش و جهانگردی کشور داده یم.
امیری یکی دیگر از برنامه های هیئت کوهنوردی استان را هماهنگی با دیگر ادارات برای شرکت کارمندان در برنامه های کوهپیمایی هایی که در بعدازظهرها انجام می گیرد ،عنوان کرد و گفت: کسانی که دوست دارند کوهنوردی را بصورت حرفه ای ادامه دهند می توانند در این برنامه ها شرکت کنند تا آمادگی لازم برای صعودهای حرفه ای تر را پیدا کنند.
رئیس هیئت کوهنوردی با اعلام این موضوع که هیئت کوهنوردی استان رتبه چهارم بیمه ای کشور را داراست ، گفت: این رتبه نشان دهنده تعداد بالای کوهنوردان حرفه ای در این استان است.
پتانسیل های بالای غارنوردی
امیری در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع غار و غارنوردی پرداخت و گفت: غار نوردی در استان کهگیلویه و بویراحمد تا چند مدت پیش بصورت سنتی و غیره حرفه ای انجام می گرفت ولی با دعوت از غارنوردان حرفه ای کشوری این رشته را در استان بصورت جدی و حرفه ای پیگیری می نماییم.
در همین راستا با حمایت های آقای مصدری مسئول کارگروه غارنوردی کشور اردوی سوم غارنوردی تیم ملی را به استان آوردیم و 6برنامه گشایش و شناسایی غار نزل در منطقه جوخانه شهرستان چرام را داشتیم که در این عملیات شناسایی 320 متر از غار نزل شناسایی و پیمایش شد.
امیری افزود تا الان15 غار را در استان شناسایی کردیم و بصورت کتابچه درآوردیم که بنا داریم آن را کامل کرده و بصورت یک کتاب در سراسر کشور منتشر کنیم که در این زمینه اداره کل میراث فرهنگی و و اداره کل محیط زیست  و باشگاه کوهنوردان آزاد هم قول همکاری داده اند.رتبه چهار استان در بیمه کوهنوردی در کشور/دعوت برای پیوستن به گروه های کوهنوردی/طبیعت دنا نیاز به مراقبت فوری دارد
جدیدترین غار شناسایی شده
امیری در ادامه گفت: جدیدترین غار شناسایی شده غار کیلر است که در کنار روستای رودریش واقع در بخش دیشموک قرار دارد که توانستیم پس از ورود 30 متری ارتفاع دهانه غار 650متر طولی غار پیمایش انجام دهیم اما به علت رسیدن به دریاچه غار و لزوم استفاده از لوازم غواصی و پیشرفته ادامه کار را به بعد موکول کردیم و با برنامه ریزی هایی که شده ادامه اکتشاف در سال جدید از سرگرفته خواهد شد.
رتبه چهار استان در بیمه کوهنوردی در کشور/دعوت برای پیوستن به گروه های کوهنوردی/طبیعت دنا نیاز به مراقبت فوری دارد

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
درود برامیری فداکار
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
سپاس وتشکر وقدردانی از زحمات بی دریغ جناب امیری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار