زاینده رود شب گذشته بسته شد؛
تابناک: هرچند بصیرپور از کاهش جریان آب خبر داده اما کشاورزان منطقه شرق اصفهان از این خبر ابراز گلایه کرده‌اند. کشاورزان اصفهانی معتقداند طبق قول شرکت آب منطقه‌ای آب زاینده رود باید سه روز دیگر بسته می‌شد.
کد خبر: ۱۹۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ 11 March 2016

به گزارش تابناک اصفهان، خبر بسته شدن رودخانه زاینده رود از دو شب گذشته در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود و اخبار حاکی از آن بود که زاینده رود شب گذشته بسته شده است.

صبح امروز نیز معاون بهره برداری آب منطقه ای اصفهان از کاهش جریان زاینده رود در اصفهان خبر داد و گفت: افزایش جریان آب زاینده رود از اول اسفند به مدت 20 روز بمنظور کشت کشاورزان انجام شد تا آب 28 هزار هکتار از اراضی زیر کشت غله در حوضه زاینده رود از طریق شبکه آبیاری تامین شود.

وی ادامه داد: ساعت 24 شب گذشته میزان حجم خروجی از دریچه های سد زاینده رود از 45 متر مکعب بر ثانیه به 20 متر مکعب بر ثانیه کاهش یافت و این حجم امکان دارد ظرف روزهای آینده تا 15 متر مکعب در ثانیه نیز برسد.

هرچند بصیرپور از کاهش جریان آب خبر داده است اما کشاورزان منطقه شرق اصفهان از این خبر ابراز گلایه کرده اند. کشاورزان اصفهانی معتقداند طبق قول شرکت آب منطقه ای آب زاینده رود باید سه روز دیگر بسته می شد چراکه تاکنون آبیاری کامل کشت بهاره انجام نشده است.

کشاورزان که معتقداند از زمان بازگشایی آب تا رسیدن به زمین های کشاورزی حدود سه روز زمان صرف شده است، لذا برای آبیاری کامل زمین های شرق باید سه روز دیگر زاینده رود به صورت کامل باز باشد و این اقدام را خسارت به بخش کشاورزی دانسته اند.

کشاورزان شرق در روزهای پایانی سال هم منتظر بارش باران بودند اما بارشی در اصفهان رخ نداد بنابراین، نیاز به آب برای تمکیل مراحل آبیاری زمین های کشاورزی باید از طریق جریان زاینده رود تامین شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار