مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از فعالیت اکیپ‌های گشت و بازرسی آب منطقه‌ای به‌صورت شبانه‌روزی در نوروز ۹۵ خبر داد و گفت: امسال ۱۴۴ دستگاه حفاری غیرمجاز در همدان توقیف شد.
کد خبر: ۱۹۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 12 March 2016

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از فعالیت اکیپ‌های گشت و بازرسی آب منطقه‌ای به‌صورت شبانه‌روزی در نوروز ۹۵ خبر داد و گفت: امسال ۱۴۴ دستگاه حفاری غیرمجاز در همدان توقیف شد.

به گزارش تسنیم،مرتضی عزّالدین با اشاره به اینکه وضعیت منابع آب زیرزمینی استان همدان مناسب نیست، اظهار داشت: متاسفانه برداشت‌های بسیار از منابع آب زیرزمینی سبب شده تا امروز همدان با کسری مخزن مواجه باشد.

وی با بیان اینکه 13 دشت استان همدان به‌صورت ممنوعه یا ممنوعه بحرانی اعلام شده‌اند، افزود: در حال حاضر دشت کبودرآهنگ به سبب برداشت‌های بسیار به عنوان دشت ممنوعه بحرانی در استان همدان معرفی شده است.

عزّالدین با بیان اینکه سالانه دشت‌های همدان با یک متر اُفت آب منابع آب زیرزمینی مواجه هستند، تصریح کرد: تاکنون دشت کبودرآهنگ با 40 متر اُفت منابع آب زیرزمینی مواجه بوده که بسیار خطر جدی است و باید این مسأله مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب منطقه‌ای همدان با برداشت‌های غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی مماشات نمی‌کند، عنوان کرد: در ایام تعطیلات نوروز اکیپ‌های گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای همدان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر بر دشت‌های استان نظارت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان بیان کرد: این اکیپ‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از حفاری غیرمجاز، برداشت شن و ماسه و مواردی دیگر که تخلف محسوب می‌شود، برخورد جدی خواهند کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح احیاء و تعادل‌بخشی و تاکید بر تقویت گروه‌های گشت و بازرسی، شرکت آب منطقه‌ای همدان در این راستا از ابتدای امسال تعداد اکیپها را از 14 به 25 اکیپ افزایش داده است تا از تخلفات حوزه آب جلوگیری کند چراکه پیشگیری بهتر از درمان است.

عزالدین اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 144 دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف و روانه پارکینگ شده و متخلفان نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند که در پی این اقدامات تعداد 333 مورد اضافه‌برداشت از منابع آبهای زیرزمینی شناسایی و با افراد متخلف برخورد شده است.

وی تصریح کرد: برداشت غیرمجاز از چاه‌های آب موجب اُفت سالانه یک متری آب‌های زیرزمینی در استان همدان شده که این امر سبب شد استان همدان امسال جزو 13 استان مواجه با بحران آبی معرفی شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اظهار داشت: با وجود منفی بودن بیلان دشت‌های استان باید چاه‌های غیرمجازی که حکم قضایی آنها صادر شده، مسدود شوند که این موضوع یکی از راهکارهای حل بحران آب در استان است.

عزّالدین با بیان اینکه استان همدان سال گذشته رتبه نخست انسداد چاه‌های غیرمجاز را در کشور کسب کرد، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته پیش‌بینی می‌شود برای سال آینده 550 حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شود


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار