معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه باید بطور جدی به محتوای آموزشی در فعالیت مساجد توجه شود، گفت: مسجد باید مرکزی برای آموزش دین، دینداری و الگو سازی اخلاقی در جامعه باشد.
کد خبر: ۱۹۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱ 12 March 2016
سید شهاب الدین چاوشی در نشست ستاد ساماندهی مساجد استان تهران با اشاره به اهمیت موضوع رسیدگی به مساجد در سطح استان افزود: بسیاری آسیب های اجتماعی موجود ناشی از ایجاد فاصله میان مردم و مسجد است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به هجمه های فرهنگی ناشی از توسعه ارتباطات و ناکارآمدی فرهنگی، برنامه ارایه شده با عنوان نظام جامع آموزش و توانمندسازی کارگزاران مساجد از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران را در خور تحسین دانست و بر استمرار آنها تاکید کرد.

چاوشی گفت: برای استقرار مسجد و نقش آفرینی آن در امور فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی باید سبقه حکومتی مسجد کمرنگ شود و مردم با محوریت روحانی مسجد به حل و فصل مشکلات محل اقدام کنند.

حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران نیز با اشاره به تقارن روزهای پایانی سال 94 با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) گفت: آغاز سال آینده نیز با ولادت حضرت زهرا(س) همراه است که آن را به فال نیک می گیریم.

وی فعالیت امور مساجد در سال 94 را متمرکز بر فرهنگ سازی امور جوانان در مساجد دانست و افزود: سال 95 فعالیت مرکز رسیدگی به امور مساجد معطوف به موضوع مسجد و بانوان است، تا با همفکری شاهد حضور کیفی تر بانوان در مساجد باشیم. 

در این جلسه مقرر شد دستورالعمل نحوه همکاری دستگاه های مختلف فرهنگی در مورد تقویت جایگاه مسجد از سوی امور مساجد و دفتر فرهنگی اجتماعی استانداری تهران، بررسی شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار