وی هزینه ساخت این خط براساس فهرست بهای سال جاری را چهار هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تمامی اعتبارات لازم برای ساخت این خط از منابع مالی شهرداری تهران تأمین شده است.
کد خبر: ۱۹۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵ 14 March 2016
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: خط مترو فرودگاه مهرآباد فردا (سه شنبه) طی آئینی با حضور معاون اول رئیس جمهوری، استاندار و شهردار تهران بصورت رسمی افتتاح می شود.

 هابیل درویش روز دوشنبه افزود: خط ویژه فرودگاه مهرآباد با چهار ایستگاه به مسافران ترمینال های یک و دو و چهار و شش خدمات ارائه خواهد داد.

وی با بیان اینکه واگن های این پروژه در ایران طراحی و ساخته شده است خاطرنشان کرد: 100 درصد طراحی و ساخت این خط توسط متخصصان داخلی انجام شده، ضمن اینکه 80 درصد تجهیزات بکار رفته در این پروژه نیز بومی و ساخت داخل است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه اظهار کرد: پیش بینی می شود با افتتاح این خط، در روزهای نخست بیش از 60 هزار مسافر از طریق این خط ویژه جا بجا شوند.

وی هزینه ساخت این خط براساس فهرست بهای سال جاری را چهار هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تمامی اعتبارات لازم برای ساخت این خط از منابع مالی شهرداری تهران تأمین شده است.

درویش یادآور شد: مترو فرودگاه امام خمینی (ره) نیز اوایل سال 95 به بهره برداری می رسد.
آزمایش سرد ( حرکت آزمایشی قطار به منظور آماده سازی خط و قطار) خط متروی فرودگاه مهرآباد اواخر دی ماه سال جاری انجام شد.

خط مترو فرودگاه مهرآباد به عنوان متفاوت ترین مسیر ریلی و تونلی درون شهری پایتخت با طول حدود دو کیلومتر، از مسیر خط چهار مترو و در ایستگاه مترو بیمه جدا می شود.

با بهره برداری از خط مترو فرودگاه مهرآباد و قطارهای ساخته شده در شرکت واگن سازی تهران؛ تعداد ایستگاه های متروی تهران به 100 ایستگاه افزایش می یابد.

نخستین متروی فرودگاهی کشور روز شنبه 17 بهمن امسال با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری در مشهد به طور رسمی به بهره برداری رسید.

پس از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران به متروی شهری متصل خواهد شد.
منبع: ايرنا
برچسب ها: مترو ، مهرآباد ، فرودگاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار