فقدان هماهنگی بین دستگاههای راه و شهرسازی دو استان اردبیل و گیلان در بازگشایی کامل جاده خلخال - پونل که مسوولان شهرستان خلخال آن را ناشی از بی توجهی و عدم اطلاع رسانی مناسب طرف گیلانی می دانند موجب سردرگمی مسافران در این محور شده است.
کد خبر: ۱۹۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۷ 15 March 2016

به گزارش ایرنا ، مسوولان راه وشهرسازی خلخال جنوبی ترین شهرستان استان اردبیل و همسایه استان گیلان می گویند که این محور تا حوزه استحفاظی تحت پوشش خود را بازگشایی کرده اند اما طرف گیلانی هنوز به صورت کامل به این مهم جامه عمل نپوشانده و در زمینه اطلاع رسانی به مسافران نیز در چند روز اخیر کوتاهی شده است .
در حالی که پیش از این بازگشایی راه مسدود شده از برف خلخال به پونل در حوزه استحفاظی استان گیلان خبر داده شده بود اما بسیاری از مسافران که در دو روز اخیر این جاده را برای رسیدن به خلخال از سمت گیلان انتخاب کرده بودند در میانه راه با جاده مسدود مواجه و ناچار به بازگشت به مبدا حرکت خود در پونل گیلان شدند.
جمعی از مسافران این جاده در تماس تلفنی با خبرنگار ایرنا از توقف در گردنه 'زندانه' واقع در حوزه استحفاظی استان گیلان خبرداده و دلیل توقف وسایط نقلیه خود پس از طی 55 کیلومتر از مسیر80 کیلومتری پونل به خلخال را مسدود کردن راه از سوی ماشین آلات
برفروبی اداره راه و شهرسازی رضوانشهر در ابتدای این گردنه اعلام کردند.
به گفته مسافران گرفتار در میانه راه پونل به خلخال این افراد از مناطق مختلف کشور به قصد شرکت در عزاداری سالروز حضرت فاطمه زهرا (س) در خلخال با استفاده از راه پونل به سمت خلخال حرکت کرده و پس از ساعت ها توقف و سردرگمی در میان راه و پس از بی نتیجه بودن اصرار برای بازگشایی جاده از سوی راهداران اداره رضوانشهر مسیر 55 کیلومتری تا گردنه زندانه را مجددا به سمت مبدا حرکت خود در پونل طی کرده و از طریق جاده اسالم به خلخال خود را به این شهرستان رساندند.
محمد قربانی ، رییس اداره راه و شهرسازی خلخال گفت: راه مسدود شده از برف خلخال به پونل در حوزه استحفاظی استان گیلان چند روز پیش با تلاش ماموران راهداری اداره راه و شهرسازی رضوانشهر بازگشایی و در این مدت جاده از سوی راهداران این اداره در حال تعریض است.
او افزود: احتمال مسدود کردن راه در گردنه زندانه از سوی این اداره ادامه عملیات اجرایی تعریض جاده و پاکسازی کامل مسیر از برف بوده است.
وی گفت: از زمان تحویل بخشی از این راه در حد فاصل گردنه الماس تا گردنه زندانه به اداره راه و شهرسازی رضوانشهر که در سال های گذشته این مسیر از سوی راهداران خلخال بازگشایی می شد مشکلات زیادی برای مسافران این راه ایجاد شده و اطلاع رسانی مناسب رسانه ای به مردم و یا از طریق نصب تابلوهای مسدود بودن راه در ابتدای جاده از سمت پونل برای آگاهی مسافران از وضعیت جاده از سوی این اداره صورت نمی گیرد.
او اظهار کرد: همین امر موجب حرکت مسافران از سوی گیلان به طرف خلخال و گرفتار شدن آنها در میانه راه و یا بازگشت به مبدا حرکت خود در این جاده کوهستانی می شود.
علی یوسف زاده ، مدیر راه داری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز گفت: با توجه به مساعد شدن شرایط جوی در محور خلخال به پونل و بازگشایی کامل در حوزه استحفاظی استان، این اداره کل به صورت کتبی از اداره کل راه و شهرسازی گیلان خواستار بازگشایی و راهداری این محور در حوزه استحفاظی شهرستان رضوانشهر شد.
او افزود: مسوولان گیلان به این درخواست پاسخ مثبت داده اند ولی در عین حال چون 60 کیلومتر از مسیر80 کیلومتری این راه در حوزه استحفاظی استان گیلان قرار گرفته هر گونه اظهار نظر در زمینه باز و یا مسدود بودن راه در داخل حوزه گیلان تنها از طریق مسوولان اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان امکان پذیر است.
مسافران گیلان به خلخال نیز از وضعیت جاده اسالم به خلخال گله مند بوده و اظهار کردند:به علت فقدان خط کشی این راه همراه با وجود مه غلیظ حرکت در این مسیر مه آلود و جنگلی مشکل و خطرساز برای مسافران این جاده است.
به گفته برخی از مسافران و میهمانان غیر بومی خلخال ، دو شب گذشته مه به اندازه ای در این محور شدید بوده که تشخیص جاده از بیراهه برای رانندگان مشکل شده و بسیاری از مسافران به ناچار تصمیم به توقف در کناره راه تا روشنایی صبح شده و برخی نیز ناچار به بازگشت به مبدا حرکت خود به اسالم شده اند.
این در حالی است که بارها در جلسات شورای ترافیک خلخال به خط کشی مسیر مه گیر اسالم به خلخال و راه اندازی سیستم روشنایی جاده در هر دو حوزه استحفاظی خلخال و گیلان در آستانه سال نو و ورود گردشگران از این جاده به خلخال از سوی پلیس راه استان اردبیل و مسوولان ارشد شهرستان خلخال تاکید شده است.
گزارش بهرام نقی زاده


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار