رئیس پلیس آگاهی استان یزد با اشاره به اینکه بیشترین فراوانی در سرقت‌های در استان یزد مربوط به موتورسیکلت است، گفت: 85 درصد موتورسیکلت‌های مسروقه کشف شده است.
کد خبر: ۱۹۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸ 15 March 2016

به گزارش تابناک یزد،سرهنگ علیرضا خالقی در نشستی خبری با اشاره به اینکه تلاش پلیس آگاهی، شناسایی سریع سرقت‌ها و بازگرداندن اموال به مالباختگان است، اظهار داشت: زمان وقوع تا کشف سرقت‌ها در استان یزد گرچه متفاوت است اما اغلب سرقت‌ها ظرف یک هفته کشف می‌شود.

وی عنوان کرد: زمان کشف سرقت‌ها بسته به حرفه‌ای بودن یا نبودن سارقان یا نوع سرقت، متغیر است اما به طور میانگین 70 درصد سرقت‌ها ظرف مدت یک هفته کشف می‌شود و در بسیاری از موارد نیز سارقان کمتر از 24 ساعت شناسایی و دستگیر شده‌اند.

خالقی با بیان اینکه بیشترین آمار فراوانی در سرقت‌ها مربوط به سرقت موتورسیکلت است، بیان کرد: 85 درصد سرقت‌های صورت گرفته در این زمینه کشف و موتورسیکلت به مالک آن بازگردانده شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان یزد تاکید کرد: تلاش ما افزایش سرعت عمل پلیس آگاهی در استان یزد است و امیدواریم بتوانیم به زودی در زمان کمتری سرقت‌ها را کشف و مالباختگان را به اموال خود برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد کشفیات قاچاق کالا نیز اظهار داشت: در بحث قاچاق کالا، سازمان کاشف یکی از مبادی پلیس است اما در زمینه رسیدگی و طی مراحل رسیدگی به پرونده‌های قاچاق، تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی نقش ایفا می‌کنند.

خالقی با اشاره به برخی فاکتورهایی که برخی انبارداران در مراجعات پلیس نشان می‌دهند تا ثابت کنند کالاهای خود را از بازارهای داخلی خریداری کرده‌اند، عنوان کرد: این فاکتورها بدون کد اقتصادی است و ارزش قانونی برای ارائه به دستگاه قضایی ندارد.

وی تاکید کرد: حتی اگر یک پاکت سیگار نیز قاچاق شود، می‌توانیم برخورد کنیم و حتی اگر کالا در معرض عرضه باشد نیز قانون امکان توقیف و برخورد با آن را فراهم کرده است.

رئیس پلیس آگاهی یزد در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در برخی موارد کالاهای ضبط شده، قاچاق نبوده است، افزود: پلیس با انجام اقدامات لازم و پس از شناسایی اقدام به مراجعه می‌کند و قبل از مراجعه معمولا تحقیقات انجام و با مجوز قضایی اقدام می‌شود اما در عین حال، اگر کالا قاچاق نباشد و مدارک اثبات آن وجود داشته باشد، ظرف مدت یک تا دو ماه مسترد می‌شود.

وی تاکید کرد: پلیس کالاهای موجود در هر مغازه‌ای را قاچاق نمی‌داند اما واقعیت این است که برخی مغازه‌ها محل عرضه کالای قاچاق و برای پلیس شناخته شده هستند.

خالقی خاطرنشان کرد: در زمینه قاچاق باید نگاه ویژه به کارخانه‌هایی داشته باشیم که با وجود اجناس قاچاق با شکست‌های اقتصادی سنگین مواجه شده‌اند و کالاهای قاچاق، امکان عرضه و فروش محصولات آنها را سلب کرده است.

وی در عین حال بیان کرد: در زمینه کالاهای قاچاق موجود در مغازه‌های سطح شهر، طرف حساب پلیس و دستگاه قضایی مردم نیستند بلکه طرف حساب ما متخلفانی هستند که کار اصلی واقعی آنها قاچاق است و از این راه سال‌ها سودهای کلانی برده‌اند.

خالقی تاکید کرد: پلیس در این زمینه با جدیت وارد عمل شده و مانند گذشته مسائل مرتبط با قاچاق کالا را پیگیری می‌کند و دستگاه قضایی و تعزیرات حکومتی موارد را در دستور کار قرار می‌دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار