رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سوادکوه گفت: از ورود تورهای غیرمجاز نوروزی به شهرستان سوادکوه جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۹۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ 15 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، رضا دانش‌زاده بیان کرد: از مهمترین برنامه های ویژه نوروز در سوادکوه برگزاری جشنواره نوروز؛ استقبال از اولین مسافران نوروزی در ورودی شهرستان؛ بازدید فرماندار از پروژه ستاد اجرایی سفر سوادکوه و سوادکوه شمالی؛ برگزاری نوروزبازار و گزارش آماری تعداد مسافران شب اقامت در ایام نوروز در شهرستان‌های سوادکوه وسوادکوه شمالی برای تدوین طرح جامع گردشگری جهت رونق گردشگری شهرستان است.

وی تصریح کرد: برای اولین بار میراث فرهنگی سوادکوه برای تسهیل سفر گردشگران کتابچه گردشگری سوادکوه به همراه نقشه دقیق راه‌ها و اماکن دیدنی را دربین مسافران توزیع می کند.

دانش زاده افزود: برطبق اما سال 94شهرستان سوادکوه و سوادکوه شمالی حدود450هزارنفرشب اقامت را میزبانی می کرد که امسال پیش بینی می شود این مقدار به بیش از 530هزار شب اقامت در دو شهرستان برسد.

رئیس میراث فرهنگی سوادکوه خاطرنشان کرد: پارک جوارم؛ امامزاده عبدالحق و موزه آلاشت جز مناطق هدف گردشگری شهرستان سوادکوه هستند که انتظار می‌رود ورود گردشگران به این نقاط بیش از دیگر مناطق باشد.

وی در خصوص تمهیدات اسکان مسافران نوروزی گفت: به عنوان بانیان گردشگری سوادکوه از ورود هرگونه تور غیرمجاز به شهرستان جلوگیری خواهد شد و همه تورهای ورودی باید دارای جواز باشند.

این مسئول تصریح کرد: در خصوص نوع اسکان نیز ویلاها و هم اسکان‌های آموزش و پرورش و هم نقاطی برای برپایی کمپ های مسافران در نظرگرفته شده است.

دانش زاده ابراز کرد: ویلاها به دودسته تقسیم می شوند یک قسم در روستاها و به صورت بافت طبیعی و خانه های قدیمی اند که به آنها طرح های بوم‌گردی می گویند و نوع دیگر به صورت سوئیت و آپارتمان در شهرها وجود دارد که خانه مسافرها را شامل می شوند.

وی تصریح کرد: در دو شهرستان سوادکوه 350و سوادکوه شمالی 400خانه مسافر شناسایی شده که 70خانه مسافر دارای مجوز و 170 و به مابقی اخطارنامه هایی فرستاده شده که در صورت عدم تمکین بعد از یک بار اخطار پلمپ خواهدشد.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود تعداد خانه مسافرهای در ایام نوروز به 500الی600واحد نیز برسد که در پایان نوروز تمامی این مکان‌ها ساماندهی می شود.

این مسئول درخصوص اسکان های امروزش و پرورش نیز خاطرنشان کرد: 2مدرسه در شهر زیراب و 2مدرسه در شهر پل سفید میزبان مسافران نوروزی هستند.

دانش زاده یادآور شد: پارک جوارم؛ پارک معلم زیرآب؛ پارک کندوان پل سفید و پارک غدیر شیرگاه نیز برای برپایی چادرها و کمپ های مسافران در نظر گرفته شده و مسافران تنها در این محدوده می توانند چادربرپاکنند.

وی تصریح کرد: در خصوص اماکن پذیرایی و رستوران‌ها نیز 20واحد پذیرایی در دو شهرستان تحت پوشش ستاد تسهیلات سفر شهرستان قرارگرفته تا مسافران با خیال آسوده ازاین مکان‌ها استفاده کنند.

دانش زاده درخصوص امدادجاده ای نیز گفت: 4 پایگاه ثابت هلال احمر در جوارم، ارفعده، گدوک و زیراب و یک پایگاه سیار در جاده های سوادکوه جنب پلیس راه برای خدمت رسانی به مسافران پیش بینی شده است.

دانش زاده شهرستان سوادکوه را از بی نظیر ترین نقاط گردشگری استان دانست و گفت: تورهای ریلی با توجه به خط آهن تهران شمال یکی از نکاتی است که باید موردتوجه قرارگیرد.

وی گفت: اگر این تور ریلی راه اندازی شود 10هزار توریست سالانه از طریق سامانه ریلی وارد سوادکوه می شوند که این در واقع یک تیر با دونشان خواهد بود یعنی هم جاذبه های سوادکوه به توریست های ارزآور معرفی می شود و هم صنعت گردشگری ریلی شهرستان رونق می یابد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار