فرمانده پلیس راه استان ایلام گفت: از ابتدای امسال تا 15 اسفند، 22 میلیون و 891 هزار و 124 تردد در جاده های مواصلاتی استان ثبت شده است.
کد خبر: ۱۹۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 15 March 2016

فرمانده پلیس راه استان ایلام گفت: از ابتدای امسال تا 15 اسفند، 22 میلیون و 891 هزار و 124 تردد در جاده های مواصلاتی استان ثبت شده است.

به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ محسن ناصری اظهار کرد: این ترددها در جاده های اصلی این استان توسط دوربین های تردد شمار ثبت شده ضمن اینکه میزان تردد در جاده های فرعی و روستایی استان در آن لحاظ نشده است.
وی افزود: این مقدار تردد در مدت مشابه سال گذشته 18 میلیون و 329 هزار مورد بوده که نشان دهنده افزایش 27 درصدی تردد خودروها در این استان طی سال جاری است در حالیکه جاده های استان بدلیل عرض کم گنجایش این حجم ترددها را ندارد.
سرهنگ ناصری ادامه داد: بیش از 18 میلیون از این حجم تردد خودرو در سال جاری شامل خودروهای سواری، 17 درصد نیز تردد خودروهای سنگین و مابقی نیز توسط اتوبوس ها و مینی بوس ها انجام شده است.
رئیس پلیس راه ایلام یادآور شد: دوربین های تردد شمار در 88 درصد زمان ها فعال بوده و تنها 12 درصد ترددها را ثبت نکرده اند ضمن اینکه یکی از پرترددترین جاده های استان مسیر ایلام به ایوان و بالعکس است که این جاده فاقد دستگاه های تردد شمار خودروها است.
ناصری تاکید کرد: پردتردد ترین جاده مواصلاتی در این استان طی این مدت از سال 94 مسیر ایلام به مهران بود که در برخی ایام سال همچون روزهای منتهی به اربعین حسینی روزانه بیش از 16 هزار تردد نیز در این جاده ثبت شده است.
وی گفت: حادثه خیز ترین جاده ارتباطی در میان جاده های مواصلاتی استان نیز همین مسیر ایلام - مهران و بالعکس است به طوری که در ایام نوروز سال گذشته 16 درصد حوادث جاده ای در این جاده رخ داده شده است.
وی با اشاره به افزایش 2 درصدی تصادفات فوتی در جاده های ارتباطی استان ایلام طی 11 ماه از سال جاری اضافه کرد: طی این مدت تعداد متوفیان این حوادث نیز هشت درصد افزایش یافته است.
رئیس پلیس راه ایلام اضافه کرد: 38 گروه پلیس راه از 25 اسفند امسال تا 15 فروردین 95 در قالب طرح نوروزی پلیس راه برای نظارت بر تردد خودروها و سفرهای نوروزی در راه های این استان مستقر می شوند و این گروه ها با تجهیزات کامل خودرویی و انسانی در ایام نوروز آمد و شد وسایل نقلیه را در جاده های استان رصد می کنند.
سرهنگ ناصری گفت: با توجه به بارندگی های مناسب بیشتر مناطق استان امسال از طبیعت زیبا و چشم نوازی برخوردار است که همین موضوع می تواند در افزایش ترددها و تصادفات جاده ای نیز موثر باشد، بنابراین مسافران از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی بشدت پرهیز کنند چرا که بر اساس بررسی ها، عامل اصلی واژگون شدن خودروها در نتیجه خواب آلودگی رانندگان است.
وی همچنین با اشاره به دوطرفه بدون بیشتر جاده های ارتباطی استان ایلام از رانندگان خواست از سبقت های غیر مجاز، انحراف به چپ و سرعت غیر مجاز به شدت پرهیز کنند تا شاهد حوادث ناگوار رانندگی در ایام تعطیلات نوروز 95 نباشیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار