دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروزی استان یزد گفت: امسال ظرفیت اسکان مسافران نوروزی در این استان با محاسبه ظرفیت هتل ها ، مدارس ، اقامتگاههای بوم گردی ، مهمانپذیرها و سایر مراکز روزانه 80 هزار نفر خواهد بود.
کد خبر: ۱۹۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶ 16 March 2016

به گزارش تابناک یزد،سید مصطفی فاطمی با اشاره به برگزاری جلسه اجرایی ستاد تهسیلات خدمات سفر نوروزی افزود: این ستاد و کمیته های مجزای آن در خصوص مسافران نوروزی و ارائه خدمات به آنها از جمله حمل و نقل و ترافیک، مسائل بهداشتی، تبلیغات و غیره تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: امروز نیز مانور کمیته های حمل و نقل و انتظامی و امنیتی برگزار و از مساجد و اماکن بین راهی بازدید شد.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروزی استان یزد افزود: امسال در تمام شهرستان های استان کمپ های ستاد اسکان مستقر می شوند و شهرداری، سازمان آموزش و پرورش، سازمان ورزش و جوانان و میراث فرهنگی و سایر دستگاه ها مجموعه خوابگاهی و اقامتگاهی خود را در اختیار ستاد اسکان قرار داده اند و مسافران نروزی با مراجعه به ستادهای اسکان با ثبت نام الکترونیکی از محل استقرار خود اطلاع پیدا می کنند.
فاطمی با اشاره به اینکه مجموعه اقامتگاههای استان یزد در نوروز امسال روزانه پذیرای 80 هزار مسافر هستند خاطرنشان کرد: ظرفیت اسکان در مدارس یزد 25 هزار نفر، هتل ها سه هزار و 500 نفر، اقامتگاه های بوم گردی یک هزار نفر، مهمانپذیرها 600 نفر، خانه های مسافر 200 نفر، هتل آپارتمان 120 نفر و سایر اقامتگاه ها از جمله خانه های شخصی، کمپ ها، خوابگاه های دانشجویی، مهمانسراهای ادارات و پارک ها و فضاهایی که توسط چادر پوشش داده می شوند با ظرفیت روزانه 50 هزار نفر پذیرای مسافران نوروزی هستند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان یزد با بیان اینکه 69 کیوسک و پایگاه اطلاع رسانی ویژه مسافران از سوی ستاد و برخی دستگاهها در سطح استان در نوروز مستقر می شوند، ادامه داد: یک میلیون و 100 هزار بروشور و اقلام تبلیغاتی با مشارکت همه دستگاه ها و بخش خصوصی چاپ شده تا در اختیار مسافران نوروزی قرار گیرد.
فاطمی درباره وضعیت نظارت بر بخش های مختلف همچون بازار و تاسیسات گردشگری گفت: در مجموع امسال 417بازرس در سطح استان فعال خواهند بود که بر عملکرد تاسیسات گردشگری و بازار نظارت خواهند کرد و تا این لحظه از تمام مراکز موجود یک بار بازدید شده و مرحله دوم در ایام نوروز خواهد بود.
وی درباره مراکز و پایگاهها فعال و کشیک نوروز نیز اظهار کرد: 23پایگاه امدادی ، 350پایگاه انتظامی ، 19پایگاه اورژانس شهری، 25 پایگاه اورژانس جاده ای ، 13 داروخانه کشیک ، فعالیت 13درصد درمانگاهها و مطب ها و خدمات درمانی ، فعالیت 27درمانگاه و بیمارستان ، 25شورای حل اختلاف ، 21پایگاه امداد خودرو 23 مرکز بیمه و 30قاضی کشیک را در این ایام خواهیم داشت.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروزی استان یزد برگزاری400 ساعت جشن و جشنواره و مسابقات فرهنگی و ایجاد 300 سفره هفت سین در مبادی ورودی، میدان ها و ترمینال ها را از دیگر برنامه های این ستاد در سطح استان نام برد و افزود: 50 جایگاه سوخت ثابت و موقت، برپایی 60 ایستگاه صلواتی و پذیرایی رایگان، 100 مسجد فعال برای اقامه نماز و 65 سرویس بهداشتی موقت و ثابت آماده در سطح استان یزد آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.
وی با بیان اینکه تاکنون استان یزد مجتمع رفاهی بین راهی برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی نداشته است، گفت: برای اولین بار در استان مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان یزد راه اندازی خواهد شد.
فاطمی با بیان اینکه این سه مجتمع رفاهی در عقدا، میبد و مهریز در نوروز امسال به مسافران خدمات ارائه می دهند، خاطرنشان کرد: مجتمع رفاهی در مهریز که تقریبا بزرگترین مجتمع رفاهی در کشور است که مسافران از انواع خدمات آن بهره مند خواهد شد.
استان یزد هم اکنون در کنار استانهای فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
این استان 2270 هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار