معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: به علت تداوم استقرار توده گرد و غبار که از سمت بیایان های عراق وارد آسمان این استان شده هم اکنون وضعیت هوای نقاط مختلف این استان همچون روز گذشته در شرایط هشدار قرار دارد.
کد خبر: ۱۹۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 16 March 2016
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: به علت تداوم استقرار توده گرد و غبار که از سمت بیایان های عراق وارد آسمان این استان شده هم اکنون وضعیت هوای نقاط مختلف این استان همچون روز گذشته در شرایط هشدار قرار دارد.

به گزارش تابناک ایلام؛علی طاهر سارایی اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش های پایش لحظه ای از ایستگاه های سنجش غبار استان، میزان گرد و غبار ناشی از پدیده ریزگردها در هوای شهرستان های ایوان، دره شهر، سرابله، آبدانان و دهلران در شرایط هشدار گزارش شده است.
وی وضعیت فعلی هوای شهرستان های ایلام، مهران، بدره، ملکشاهی و سیروان را عادی اعلام کرد و افزود: هم اکنون میزان غلظت گرد و غبار و ریزگردها در هوای مناطق مختلف این استان رو به کاهش است .
رئیس ایستگاه فرودگاه اداره کل هواشناسی ایلام هم در خصوص آلودگی هوا گفت: با توجه به افزایش میزان غلظت گرد و غبار در نقاط مختلف استان ایلام، میزان دید افقی در برخی از شهرستان ها به شدت کاهش یافته است.
خیرالله آتش بار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون دید افقی در شهرهای مهران و آبدانان یک هزار متر گزارش شده که 9 هزار متر از میزان دید در یک هوای سالم و استاندارد کمتر است و این نشان دهنده آلودگی شدید هوا در این مناطق است.
وی افزود: همچنین میزان دید افقی در شهرهای دهلران و دره شهر نیز یک هزار و 500 متر، سرابله و لومار پنج هزار متر، ایلام شش و ایوان هشت هزار متر گزارش شده است.
روز گذشته نیز هوای بیشتر مناطق استان ایلام بخاطر پدیده گرد و غبار در شرایط هشدار و ناسالم قرار داشت ولی عصر دیروز هوای برخی مناطق این اسلام از جمله شهرهای ایلام، ایوان و سرابله به وضعیت اضطرار رسید و میزان آلاینده های موجود در هوای این مناطق بین 10 تا 13 برابر حد مجاز گزارش شد.
هوای ایلام از ابتدای سال جاری 64 روز آلوده و ناسالم بالاتر از حد مجاز و استاندارد داشته که این میزان سال گذشته تنها 39 روز بوده است.
در این مدت شهرستان مرزی مهران با 50 روز و ایوان با 18 روز بیشترین و کمترین میزان آلودگی هوا را به خود اختصاص دادند ضمن اینکه شهر ایلام نیز امسال 21 روز هوای ناسالم داشته است.
کارشناسان هواشناسی و حفاظت محیط زیست وقوع طوفان در کانون های گرد و غبار کشورهای عراق، سوریه و عربستان را مهمترین دلیل آلودگی هوای شهرهای مرزی کشورمان از جمله استان ایلام می دانند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار